کد خبر: ۲۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 16
شفا آنلاین:مدیرعامل شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، از آغاز فاز مطالعات اجرایی تولید عصاره دام و طیور در این شرکت دارویی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکترآرش سید صالحی در حاشیه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، گفت: عصاره تولیدی به عنوان مواد اولیه در کارخانه های تولید خوراک و مکمل های دام وطیور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قرار است عصاره تولیدی به مصارف داخلی و صادرات تخصیص پیدا کند.

سید صالحی همچنین از تولید انواع سبزی های خشک به عنوان دیگر طرحهای در دست مطالعه سها جیسا نام برد و گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا عملیات خشک کنی سبزی و بسته بندی در شرایطی کاملاً استاندارد انجام خواهد شد.

وی گفت: محصولات تولیدی علاوه بر عرضه به بازارهای داخلی به کشورهای همسایه شمالی صادر خواهد گردید.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیس وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این شرکت مجوز تولید بیش از 120 نوع عصاره را دارد، گفت: در حال حاضر بالغ بر 30 نوع عصاره تولید می شود و آمادگی کامل را برای تولید سایر عصاره ها داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عصاره های تولیدی این واحد 60 درصد مواد اولیه کارخانه های دارویی و 30 درصد مواد اولیه کارخانه های تولید محصولات بهداشتی را تامین می کند.

سید صالحی از تولید 14 نوع دم نوش نیز توسط سها جیسا در شرایطی بهداشتی و کاملاً استندارد خبر داد و گفت: با همکاری برخی سازمان ها طرح کشت صنعتی و علمی گیاهان دارویی را در دست مطالعه و اجرا داریم که بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی به محصولات نهایی این شرکت هم اشاره کرد که یکی از برنامه های مهم در دست اجراست و اضافه کرد: در حال حاضر دو نوع پماد برای التیام التهابات پوستی توسط این شرکت تولید و به بازار مصرف عرضه شده و روند تولید 5 نوع قرص با خاصیت درمان انواع ناراحتی های گوارشی، پروستات، کاهش کلسترول و آرام بخشها در حال پیگیری است که با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، عملیات تولید انبوه آغاز خواهد شد.

سیدصالحی پیش بینی کرد این محصولات تا پایان سال جاری تولید و روانه بازار شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: