کد خبر: ۲۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 18
هم‌اکنون واردات گوشت قرمز منجمد در ۱۰ ماهه امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تغییری نداشته و واردات گوشت گرم و دام زنده افزایش چشمگیری داشته است
شفاآنلاین>سلامت> بازار گوشت در هفته‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است. روز گذشته، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از عرضه حدود ۳۵ تن گوشت قرمز به صورت اینترنتی در تهران خبر داد و گفت:با ورود دادستانی به پرونده قاچاق دام زنده قیمت‌ها بزودی شکسته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،  رضا سالمی اظهار کرد: هم‌اکنون واردات گوشت قرمز منجمد در ۱۰ ماهه امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تغییری نداشته و واردات گوشت گرم و دام زنده افزایش چشمگیری داشته است؛ از سوی دیگر نیز شاهد افزایش تولید در این زمینه بوده‌ایم، اما کشتار دام در داخل کشور با ۱۸ درصد کاهش روبه‌رو شده که نشان‌دهنده تأثیر قاچاق دام زنده در این زمینه است.

وی افزود: عرضه اینترنتی گوشت قرمز فعلاً ادامه دارد، چرا که از روز گذشته تنظیم بازار در این حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و ممکن است در زمینه‌ توزیع و عرضه گوشت(Meat) تنظیم بازاری این وزارتخانه راهکار جدیدی از جمله در نظر گرفتن جامعه هدف داشته باشد و جایگزین عرضه اینترنتی شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران نیز از روان‌سازی توزیع نهاده‌های دامی یارانه‌ای شرکت پشتیبانی امور دام خبرداد و گفت: برای ادامه حیات صنعت دامی کشور انتظار می‌رود دولت، دست دلالان و واسطه گران را از بازار نهاده‌های دامی کوتاه کند. سید احمد مقدسی روز گذشته در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اکنون بخش عمده نهاده دامی توسط تجار با دریافت ارز رسمی 4200 تومانی تأمین و به کشور وارد می‌شود. وی مدعی شد که این نهاده‌ها با قیمت یارانه‌ای به واحد تولیدی نمی‌رسد و با دست به دست شدن کالا و حضور پررنگ دلالان و واسطه گران، با قیمت‌های بازار آزاد به دست تولیدکنندگان می‌رسد که در نتیجه بر قیمت تمام شده تأثیر می‌گذارد.

به گفته وی، هرکیلوگرم کنجاله سویای وارداتی با قیمت بیش از 3500 تومان، ذرت 1800 تومان و جو 1700 تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد درحالی که همه این اقلام با ارز رسمی توسط تجار وارد کشور می‌شود. وی اظهارداشت: اکنون بخشی از نیاز صنعت دامی کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تأمین می‌شود؛ این شرکت توان تأمین همه نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان را ندارد؛ بنابراین تولیدکنندگان ناچارند بخش دیگری از نیاز را از محل بازار آزاد با قیمت‌های بالا تأمین کنند.

همچنین در پی انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی بر عرضه مرغ‌هایی بدون رعایت ذبح شرعی در بازار، یک مسئول در سازمان دامپزشکی کشور توصیه کرد: برای حفظ سلامت جامعه مردم از مراکز معتبر محصولات پروتئینی خود بویژه گوشت مرغ را خریداری کنند. سامد برومندفر مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی بر عرضه مرغ‌های ذبح شرعی نشده و احتمال عرضه مرغ‌های خفه شده یا بیمار به بازار (Market)افزود: انتشار چنین تصاویر مخدوش و مبهمی که نام برند، کشتارگاه و کد رهگیری آن مشخص نیست، می‌تواند شیطنت باشد و هر آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود به‌طور حتم صحت ندارد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: