کد خبر: ۲۲۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
در سال‌های بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایران تنها یک دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ فقط ۲ دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور داشته‌اند که خوشبختانه در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز به هشت مرکز آموزشی ارتقا پیدا کرده است
شفاآنلاین>اجتماعی>امسال ۳۹ دانشگاه در بین برترین مراکز آموزش عالی دنیا قرار گرفته و در این بین دانشگاه تهران رتبه اول ایران و ۴۱۹ دنیا را از آن خود کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس اعلام اولین نتایج رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز در سال ۲۰۱۹ برای اولین‌بار، دانشگاه‌های کشور با رشد ۶۰ درصدی مواجه شده و کشورمان در بین کشور‌های اسلامی رتبه اول را از آن خود کرده است.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرین نظام‌های رتبه‌بندی<ranking> در دنیا محسوب می‌شود که مراکز آموزش عالی کشورهای مختلف را بر اساس شاخص‌های استاندارد دسته بندی می‌کنند.

در سال‌های بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایران تنها یک دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ فقط ۲ دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور داشته‌اند که خوشبختانه در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز به هشت مرکز آموزشی ارتقا پیدا کرده است.

در سال ۲۰۱۷، ۱۸ دانشگاه ایران و در ۲۰۱۸، ۱۸ دانشگاه در رتبه بندی تایمز بین المللی قرار دارند و در سال ۲۰۱۹ نیز ۲۹ دانشگاه از کشورمان در جمع ۱۲۵۸ دانشگاه برتر دنیا از ۸۶ کشور قرار دارند.

بر اساس رتبه بندی تایمز دانشگاه تهران در رتبه اول و علوم پزشکی تهران در رتبه دوم برترین دانشگاه‌ها قرار دارند و دانشگاه شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس و شهید بهشتی رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: