کد خبر: ۲۲۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام مطالعه چشم‌هایتان خسته می‌شود خوب است بدانید که مطالعه باعث ضعف و خستگی چشم‌ها نمی‌شود و این عوامل محیطی و شرایط مطالعه است که به خستگی چشم‌هایتان منجر می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام مطالعه چشم‌هایتان خسته می‌شود خوب است بدانید که مطالعه باعث ضعف و خستگی چشم‌ها نمی‌شود و این عوامل محیطی و شرایط مطالعه است که به خستگی چشم‌هایتان منجر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکان ایران معتقد است نور محیط یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر خستگی چشم‌ها و حتی ضعیف شدن چشم است.

این چشم پزشک می‌گوید: اگر نور محیط مناسب نباشد و مستقیم روی کاغذ بتابد، انعکاس آن روی کاغذ باعث خیرگی چشم و مشکلات(Difficulties) ناشی از آن خواهد شد. از سوی دیگر اگر نور محیط کم باشد چشم تلاش می‌کند با ایجاد تطابق بیشتر تصاویر را واضح ببیند که این حالت نیز باعث ایجاد فشار مضاعف بر چشم‌ها خواهد شد.

این چشم پزشک می‌افزاید: البته رعایت فاصله مناسب چشم با سطح کتاب نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر خستگی(Fatigue) چشم به شمار می‌آید. در حالی که بیشتر مردم گمان می‌کنند مدت زمان مطالعه ارتباطی تنگاتنگ با ضعیف شدن چشم دارد باید بگویم که اگر هنگام مطالعه علاوه بر تنظیم نور محیط و فاصله مناسب چشم با سطح کتاب رعایت شود همچنین بعد از مدت زمانی مشخص به چشم‌ها استراحت دهید و بعد دوباره مطالعه را ادامه دهید نه تنها به ضعف بینایی دچار نمی‌شوید بلکه خستگی چشم را هم تجربه نخواهید کرد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: