کد خبر: ۲۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
آمار شیوع و بروز سکته مغزی در میان جوانان، به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی ناشی از زندگی شهری در حال افزایش است
شفاآنلاین>سلامت> هر پنج دقیقه یک نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شود و هر سال ۱۰۰ هزار مورد جدید سکته مغزی در کشور داریم.

به گزارش شفاآنلاین، دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی با بیان این خبر می‌گوید: آمار شیوع و بروز سکته مغزی در میان جوانان، به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی ناشی از زندگی شهری در حال افزایش است.

دکتر سید حسین آقا میری متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر این‌که پیشگیری از بروز سکته مغزی بسیار ارزان‌تر از درمان است، می‌افزاید: پیشگیری از سکته مغزی به رعایت سبک زندگی سالم و صحیح محدود می‌شود. به این معنا که هر فردی می‌تواند با محدود کردن میزان کالری دریافتی، استفاده بیشتر از سبزیجات، پرهیز از مصرف (Consumption)دخانیات و الکل در کنار تحرک و ورزش، خود را درمقابل سکته مغزی بیمه کند.

این متخصص مغز و اعصاب تأکید می‌کند: اگر سکته مغزی بموقع تشخیص داده شود قابل درمان است از این رو باید با علائم بروز آن آشنا شویم. این علائم بسیار ساده است که از میان مهمترین آنها می‌توان به انحراف صورت، عدم قرینگی یا فلج یک طرفه دست و همچنین اختلال در تکلم اشاره کرد.

وی ادامه می‌دهد: اگر در میان اطرافیانمان متوجه یکی از این سه علامت شدیم باید شک کنیم که او دچار سکته مغزی شده است. در این شرایط باید بلافاصله بیمار را با اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنیم.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی تأکید می‌کند: خوشبختانه برخلاف گذشته که برای سکته مغزی حاد هیچ درمانی وجود نداشت امروزه سکته مغزی قابل درمان است به گونه‌ای که می‌توان با استفاده از روش‌های دارویی و روش‌های آنژیو پلاستی بیمار را نجات داد و به زندگی طبیعی بازگرداند.

این متخصص (Expert)مغز و اعصاب تصریح می‌کند: اگر بیمار در 4ساعت و نیم اول شروع علائم به بیمارستان برسد با استفاده از تزریق دارویی به نام RTPA می‌توانیم لخته‌ای که باعث سکته مغزی شده را از بین ببریم، اما اگر به هر دلیلی نتوانیم این دارو را به بیمار تزریق کنیم یا این‌که بیمار بعد از 4 ساعت و نیم به اورژانس برسد می‌توان با استفاده از روش‌های آنژیوپلاستی به نام ترومبوکتومی مکانیکال به صورت مکانیکال، لخته خون مسبب سکته مغزی را از رگ‌های مغزی بیمار خارج کرد و یک بیمار را از ناتوانی مادام العمر و سربار شدن به جامعه نجات دهیم.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: