کد خبر: ۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 17
پروفسور ماندگار پدرپیوند قلب ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین-پدرپیوند قلب کشور گفت: در مورد جراحی قلب 20سال قبل وضعیت ما خیلی بهتر بود این در حالی است که الان دچار کمبود تجهیزات پزشکی روزمره در حوزه قلب هستیم.

پروفسور محمدحسین ماندگار در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: به دنبال مسائل اقتصادی و کاهش بودجه طی سالهای اخیرکه برای دانشگاه ها پیش آمد نه تنها وسایل تکنولوژیک وبه روز به هیچ عنوان جایگزین نشده بلکه درحال حاضر با کمبود تجهیزات روزمره مورد نیاز هم مواجه هستیم.

وی با اشاره به این که این موضوع یک نقص بسیار بزرگ برپیکره نظام سلامت کشور است در عین حال ادامه داد: به رغم تلاش های دولت در این خصوص اما باید این هشدار را داد که در حال حاضر در دانشگاه ها وسایل و امکانات پزشکی به روز نیست.

موسس و رئیس مرکز تحقیقات جراحی قلب و عروق کشورتصریح کرد: متأسفانه این تجهیزات نه تنها به روز دنیا نیستند بلکه فرسوده و مستهلک اند که احتیاج به تعویض فوری دارند.

عضو انجمن جراحان قلب و قفسه سینه اروپا تأکید کرد: در واقع وسایل و تجهیزات 20سال قبل دیگر کار نمی کنند یا لنگان لنگان به کارمی آیند، از این رو نیاز مبرم به تعویضشان به چشم می خورد.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: البته شاید با طرح تحول نظام سلامت که از سوی دولت و وزارت بهداشت در نظر گرفته شده با تأمین بودجه های لازم بتوان این مشکل مهم در حوزه جراحی قلب را بهبود بخشید که به طورقطع این تحول نیازمند همکاری وپیگیری وزارت بهداشت ،دولت ومجلس است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: