کد خبر: ۲۲۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 14
وجود برخی موانع، خللی در عزم راسخ سازمان بیمه سلامت برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نکرده و برنامه‌های عملیاتی اجرای آن همچنان با قوت و جدیت در حال انجام است
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای موفق طرح نسخه نویسی الکترونیک به شرایط اجتماعی جامعه و بیمه شدگان و حتی پزشکان بستگی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، رضا میلابی افزود: یکی از ضرورت‌های اصلی حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت<Health>، امضای دیجیتالی پزشکان است که این کار نیز فرآیندهای قانونی خود را می‌طلبد.

وی بیان کرد: وجود برخی موانع، خللی در عزم راسخ سازمان بیمه سلامت برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نکرده و برنامه‌های عملیاتی اجرای آن همچنان با قوت و جدیت در حال انجام است.

سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه، علاوه بر برنامه ششم توسعه، در بند چ ماده ۷۰ قانون بودجه امسال و همچنین تبصره د ماده ۱۷ قانون بودجه سال ۹۸ نیز بر ادامه و اجرای آن تاکید شده است.

میلابی افزود: سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح پایلوت این طرح در استان کرمان به توفیق قابل توجهی دست یافته و بر اساس برنامه راهبردی این سازمان قرار است از سال ۹۸ حداقل در یک شهر از هر استان کشور، این طرح عملیاتی شود.

وی گفت: طرح استحقاق سنجی بیمار نیز از سال ۹۵ تاکنون آغاز شده و در حال حاضر در بیش از ۶۰۰ بیمارستان عملیاتی شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: