کد خبر: ۲۲۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 13
استاندارد نبودن سرویس‎های بهداشتی ایرانی که افراد را مجبور به چهار زانو نشستن می‎کند هم عاملی برای تشدید بروز این بیماری است

شفا آنلاین>سلامت>کسانی که چهار زانو و دو زانو می‎نشینند، بیشتر در خطر ابتلا به ساییدگی مفصل زانو هستند چون نشستن با این حالت 9 برابر وزن کل بدن ، بر زانوها فشار می‎آورد.


به گزارش شفا آنلاین:دکتر «علیرضا اشرف» ساییدگی زانو <Knee wear>را یکی از شایع‏ترین بیماری‏‎های اسکلتی- عضلانی ایرانی‎‏ها معرفی می‌کند و می‌گوید: «متاسفانه ایرانیان به‎دلیل سبک غلط نشستن از جمله چهار زانو یا دو زانو نشستن، همواره در معرض ابتلا به ساییدگی زانو هستند.

 این استاد و مدیر گروه طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه می‎دهد: «مردم باید سبک صحیح نشستن را بیاموزند و به‎شدت از نشستن به شیوه چهار یا دو زانو خودداری کنند. با نرمش صحیح زانوها می‎توان از بروز ساییدگی زانو پیشگیری کرد .»

اشرف با تاکید بر این که اصول نرمش زانو باید توسط متخصصان طب فیزیکی به مردم آموزش داده شود، می‏گوید: «افراد در مراحل اولیه می‏توانند با نگه داشتن زانو به مدت ۱۰ ثانیه به فاصله ۲۰ سانتی متری سطح بدن به سمت بالا زانوهای خود را نرمش دهند.»

 او می افزاید: «متاسفانه ساییدگی زانو قابل درمان نیست و افراد صرفا با رعایت موارد فوق می‏توانند از بروز آن پیشگیری کنند. داروهایی که به بیماران مبتلا برای ساییدگی زانو تجویز می‎‏شود صرفا جنبه کنترل کننده درد را دارند و در درمان قطعی آن نقشی ندارند.»
 
استاندارد نبودن سرویس‎های بهداشتی ایرانی که افراد را مجبور به چهار زانو نشستن می‎کند هم عاملی برای تشدید بروز این بیماری است.بهداشت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: