کد خبر: ۲۲۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 12
شفاآنلاین:دکترسید علی ملک حسینی،پدر پیوند کبد ایران نیزدرواکنش به مقاله دکترمحمد نجفی سمنانی-جراح پیوند کلیه-که به تازگی درشفاآنلاین منتشرشد اظهارداشت:اصلاً چرا درکشورما عده ای يک شبه ميلياردر بشوند ويک زن ويا مرد جوان برای امورات روزمرّهٔ زندگی ناچاربه فروش عضوحیاتی بدنش باشد.
به گزارش شفاآنلاین ،دکترملک حسینی نوشته است :"سلام جناب دکتر سمنانی عزيز، اتفاقاً فروش عضو به دليل فقر وفاقه نه فقط سبب ازبين رفتن کرامت انسانی است بلکه درجمهوری اسلامی که پرچمدار فقرزدائی وظلم ستيزی است
علاوه برناديده گرفتن کرامت انسانی، پشت پا زدن به مبانی اصلی انقلاب است. باعث تأسف است که شما برادر متدين ومسلمان بر خريد وفروش کليه که خود عمق اختلاف طبقاتی و شدّت فقر (Poverty)درجامعهٔ رانشان می دهد مُهر تأييد بگذاريد وآن را خلاف کرامت انسانی ندانيد

دوست عزيز بايد کارد نداری ودرماندگی به استخوان انسانی بخورد که بيايد خودرا درمعرض عمل جراحی بگذارد وعضو بدنش را بفروشد

شما ازاين هزاران نفری که عضو خودرا ناچاراً فروخته اند چند نفر را می شناسی که عضو خود را برای خدا ومقاصد انسانی هديه کرده باشند !!!!!!!!

ماها هم که خود حقايق را می دانيم که نبايد مثل کبک سرمان را زير برف بکنيم
اصلاً چرا درجامعه ما عده ای يک شبه ميلياردر بشوند ويک زن جوان ويا مرد جوان برای امورات روزمرّهٔ زندگی عضوش را بفروشد.

آيا اين مايهٔ سرافکندگی نيست وآيا ما ازهند وپاکستان وفيليپين و.....فقيرتريم که قانون منع خريد وفروش عضو از زندهٔ غريبه را در  پارلمانهايشان تصويب کردند.
شما به کار قهرمانانه ای که پروفسور رِضوی در پاکستان انجام داد نگاه کنيد وببينيد ما چقدر بی انصاف هستيم

شما در مورد کميتهٔ اخلاق فرموديد: فکر نمی کنم آنان حتی به اندازهٔ يک درصد ما جراحان(surgeons) پيوند در جريان اين بی عدالتی وبی اخلاقی محض باشند
مطمئنم که اگر با دوستانی که درکميتهٔ اخلاق هستند بی پرده،بدون شعار وروشن صحبت کنيم کارخريدوفروش عضورا کاری کاملاً غير اخلاقی می دانند
نهايتاً برادر عزيز ماهم اگر به اين روش ناروا صحه بگذاريم مسئوليم
 وای اگر از پس امروز بود فردائی
 قربانت ملک حسينی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محمد نجفی سمنانی
|
United Kingdom
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
سلام استاد بزرگوار جناب آقای دکتر ملک حسینی عزیز
از اینکه که لطف فرمودید و بنده را قابل دانستید و با نوشته خودتان من را راهنمائی کردید از شما بی نهایت ممنونم و خداوند متعال را بسیار شاکرم. شما پدر پیوند کبد ایران و جراح مومن و عالیقدر و بسیار بزرگی برای کشور ایران هستید و من اگر شاگردشما هم محسوب بشوم خیلی خیلی افتخار خواهم کرد و ادب حکم می کند در محضر شما فقط شنونده باشم. شما برای سربلندی این انقلاب بسیار زحمت کشیده و خون دل خورده اید. از اینکه حالا بعد از چهل سال مجاهدت علمی و رساندن ایران اسلامی به قله های علم و کسب افتخارات متعدد پزشکی مشاهده می کنید در زمینه عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت چقدر نظام عقب مانده ای داریم و عده ای بعلت نادانی و کم کاری های دولت مردان یک شبه میلیادرد می شوند و فقر بیداد می کند و عده ای به خاطر پول حاضرند کلیه را بفروشند بسیار متاثر هستید. همه این تالمات و اصرار بر متوقف کردن پیوند کلیه از دهنده غریبه را من از ایمان بالا و روحیه مردانه و سترگ شما می بینم. بعنوان شاگرد در این جا مایل هستم چند نکته را خدمت حضرتعالی عرض کنم.
نکته اول این است که اگر اهداء کلیه ضررهای زیادی دارد، و صدمات فراوانی چه از نظر روحی و جسمی به دهنده وارد می کند، چرا به خویشاوندان بیمار دیالیزی بگوئیم که کلیه به مریض اهداء کنند؟ آیا فقط چون پولی نمی گیرند تحمیل کردن این بار ظالمانه به آنها ایرادی ندارد؟ آیا برادر و خواهر یک بیمار دیالیزی که تحت عمل دنور نفرکتومی قرار گرفته اند، فقط چون پول بهشان داده نشده است و ما با نفی پرداخت پول اثبات کرده ایم که ارگان های انسانی وسایل زندگی نیستند که خرید و فروش بشوند ظلمی بهشان نمی شود؟
نکته دوم اینکه من خودم دیده ام که دهنده کلیه می گوید برا ی کمک به یک مریض حاضر شده ام کلیه ام را بدهم و خودم هم مشکل مالی ام برطرف شود و درک من این بوده است که ابتدا برایش یک کار خداپسندانه مهم بوده است و بعد هم رفع مشکل مالی. خانم سیگرید فرای رویر Sigrid FryRiver امریکایی هم که با دکتر بهار باستانی زیرکانه به اسم شرکت در یک سمینار علمی فقط برای کشف حقایق پیوند کلیه از دهنده زنده به ایران امده بود و تمام مصاحبه های خود را با دهندگان ضبط کرده است و دهنده های متعددی رادیده بود و با آنها صحبت کرده بود مدعی است که دهنده های زیادی را در ایران دیده است که نیت خدایی داشتند. وی در فیلمی که در امریکا در سایت بسیار معتبر علمی و مشهور TED منتشر کرده است ( این سایت در ایران فیلتر نمی شود و قابل دسترسی در ایران هست) اذعان می کند انجمن های اصفهان و مشهد خیلی با دهنده ها بهتر ارتباط برقرار می کردند. وی در این برنامه TED عکس این دهنده هایی را که با آنها مصاحبه کرده است را به امریکایی ها نشان می دهد.
نکته بعدی استاد این است که پیوند از دهنده زنده غریبه فقط برای یک ایرانی مجاز است که بیماران ما جانشان را بیخودی مثل بیماران امریکا در لیست انتظار از دست ندهد. مگر در قران که شما همواره آن را تلاوت می فرمائید نیامده است : « مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا» اگر واقعا بیماری بخاطر نبودن ارگان بمیرد باز ما مسئول هستیم.
نکته بعدی استاد ما در یک اصل بسیار استراتژیک با یک دیگر کاملا تفاهم داریم که اولویت پیوند کلیه با مرگ مغزی است. خدا کند که حضرتعالی روی این محور خیلی تلاش کنید و کم کاری های مسئولین را با همت، درایت و تدبیری که دارید خودتان جبران کنید.
نکته بعدی استاد از جمله صاحب نظرانی که بررسی کردند و نظر دادند که پیوند از دهنده زنده غریبه با دریافت هدیه ایثار از دولت با اصول علم اخلاق پزشکی تضادی ندارد آقایان دکتر لاریجانی و دکتر تابعی بوده اند.
نکته بعدی استاد هند و پاکستان و فلیپین مقصد هزاران بیمار پولدار است که برای پیوند غیر قانونی به انجا می روند و کلیه می خرندو امیدوارم دکتر رضوی یک فکری به حال این مسئله بتواند بکند.
دست آخر جدا عرض می کنم که من بعنوان شاگرد کوچک شما هم محسوب نمی شوم اما فکر می کنم در مورد مدل ایرانی پیوند کلیه حضرتعالی نیمه خالی لیوان را می بینید و من نیمه پر لیوان را.
انشاء الله که با کار آمد شدن سیستم فراهم آوری مرگ مغزی ما نه تنها کلا از دهنده زنده به طور کامل بی نیاز شویم بلکه به کشور مسلمان پاکستان هم بتوانیم اضافه های خودمان را برسانیم.
برای حضرتعالی از خداوند منان سربلندی و سرافرازی همراه با صحت و سلامت مسئلت می کنم.
قربان شما
دکتر محمد نجفی سمنانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
بدنبال اعلام نظر استاد معظم دکتر بهروز برومند که نظر رییس بیمارستان شریعتی را ارج نهاده بودند،
اینجانب نیز ممنوعیت پیوند از دهنده زنده را به تیم پیوند کلیه و نفرولوژی بیمارستان شریعتی تبریک عرض مینمایم
امیدواریم مسئولین قانونی کشور پس از سالها که از این عمل نادرست و نا بجا میگذرد و البته دامنگیر تمامی نفرولوژیست ها و سایر دست اندر کار آن بودند ، با قانونی مترقیانه مانند تمامی کشور های دنیا حتی مانند ترکیه و پاکستان و کشورهای عربی همسایه ، با وضع قانونی انسانی از این عمل جلوگیری نمایند و این لکه ننگ خرید و فروش عضو کلیه پیوندی از جامعه ایران رخت بر بندد.
هر چند سال هاست که اکثریت متخصصین پیوند ( بویژه نفرولوژیست ها ) پیوند از دهنده زنده غریبه را کنار گذارده اند اما هنوز برخی بسیار معدود از این روش دفاع میکنند ولی ( متاسفانه) با وجود تعداد بسیار زیاد بیمار مرگ مغزی پیوند از غریبه زنده به جنایت بیشتر شبیه است تا به درمان
دکتر فیروز فصیحی
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
بادرود به انسان خودساخته میهن دوست سرور دکتر علی ملک حسینی که با بزرگواری ،بدون هیچ هیاهوهمواره در راه پیشبرد دانش درمان جایگزینی اندام ها،دست آوردهای ارزنده و درخشانی داشته اند و باید گفت که مانند خورشیدی در آسمان پزشکی ایران میدرخشند.شایسته است که بدانیم سرور دکتر ملک حسینی با دشواری بسیار در دبستان های عشایری جنوب درس خوانده اند. با تکیه به نیروی ایمان به ایزد یکتا ،مهر به مردم و میهن توانسته اند به جایگاهی بزرگ دست یابند و در بهره برداری از اندام های مرگ مغزی گروه بسیاری از بیمارانی که اندام های گوناگون آنان از کار افتاده را به زندگی بازگردانیده و در این رهگذر یک استاد شناخته شده بین المللی میباشند. از نظر اعتبار پزشکی کمتر دانشمندی در دنیا به جایگاه ایشان رسیده. نه تنها در درمان بیماران دست آوردهای درخشانی داشته اند، پزشکان زیادی را برای پیوند آموزش داده اند. شاگردان ایشان تنها درون مرز های کنونی ایران نبوده اند،شمار زیادی از جراحان پیوند را در افغانستان ،تاجیکستان وووآموزش داده اند و شاگردان ایشان نیز در دیار خود جراحان شایسته ای شده اند و این خود برای دانش پزشکی ایران مایه سربلندی میباشد. امیدواریم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد استاد دکتر ملک حسینی را برای گذرانیدن قانونی در باره بسته شدن راه خرید و فروش اندام عملی نماید تا در این رهگذرجمهوری اسلامی از کشورهائی مانند هندوستان و پاکستان ووو عقب نماند و این سرافکندگی را نداشته باشیم که ایران تنها کشوری است که در آن خرید و فروش اندام برای پیوند قانونی است. ایدون باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
با سلام. بحث پیوند از دهنده زنده همیشه از موضوعات روز بوده است. معتقدم به هیچ مساله این نباید کاملا سیاه یا کاملا سفید نگاه کرد بلکه همه چیز خاکستری است. اهدا از دهنده زنده بی عیب نیست که در مورد معایب آن دوستان و همکاران در سایتها و مصاحبه های مختلف و بیشمار به تفصیل به آن پرداخته اند. اما آیا همین دوستان به فواید آن هم اشاره میکنند؟؟؟ آیا مدل الگوی پیوند ایرانی با صف انتظار نزدیک به صفر و نجات حیات بیماران زیاد کلیوی در مقایسه با صف پیوند طولانی و چندساله کشورهای توصعه یافته و فوت فراوان این بیماران دستاورد کمی هست؟؟ آیا کاهش چشمگیر هزینه های مادی و زمانی و خدمت رسانی به بیمارانی که در هفته ساعتها به دستگاههای دیالیز وابسته بودند قابل چشمپوشی است؟ اگر سابقه هزاران پیوند کلیه از زنده در کشور وجود نداشت آیا کشور ما در این برهه حساس کنونی قادر به خدمت رسانی بهینه به این تعداد بیماران وابسته به دیالیز بود؟؟؟ شایان ذکر هست نه تنها هزینه مادی بلکه پرسنل زمان زیاد و... آیا مورتالیته و عوارض قابل ذکر در بیماران اهدا کننده گزارش شده است؟؟ مگر غیر از این است که در تمامی مطالعات و کارآزمایی ها عدم کاهش طول عمر و مورتالیتی به اثبات رسیده است؟؟؟ قطعا این دستاورد ها قابل چشمپوشی نیست و مسیئولیت طولانی شدن صفهای انتظار و افزایش مرگ میر و مورتالیتی بیماران دیالیزی نیازمند پیوند وافزایش چشمگیر نگهداری این بیماران بر عهده کسانی خواهد بود که این فرایند را در مراکز خود ممنوع کرده و باید پاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
قطعا اگر اهدای کلیه از دهنده زنده تا کنون ممنوع بود با توجه به فاجعه ای که در مورد طولانی شدن صفهای انتظار و فراوانی بیماران نیازمند دیالیز بود با توجه به بار هزینه زیاد این بیماران به مراکز درمانی، این اظهار نظرها و ممنوع کردن ها به راحتی برای همکاران عزیز امکان پذیر نبود. با احترام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: