کد خبر: ۲۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفا آنلاين-دکتر آقاجانی در بازدیدی که از بیمارستان شریعتی انجام داد از اجرای طرح نظام سلامت بازدید کرد که مردم و بیماران با وی در این رابطه گفتگو کرده و به طرح مسائل و نقاط ضعف و قوت این طرح پرداختند.
به گزارش شفا آنلاين، هنگام مراجعه به داروخانهٔ ۱۳ آبان متوجه حضور قابل توجه تعداد کثیری از بیماران در آنجا شدیم که این بیماران از ایرادات این طرح نظام سلامت و ارجاع خود به داروخانه و مراکز تجهیزات پزشکی برای تهیهٔ آنها اظهار گلایه می‌کردند. به گفتهٔ برخی از بیماران که از سراسر کشور مراجعه نمودند، بسیاری از دارو‌ها همچنان توسط خود بیماران تهیه و بیمارستان‌های گوناگون آنها را به این مراکز فروش و داروخانه‌های داروهای خاص ارجاع می‌دهند. 
 
نظارت بر اجرای طرح نظام سلامت با حضور معاون وزیر بهداشت در بیمارستان شریعتی 
 دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در بازدیدی که از بیمارستان شریعتی صورت داد از اجرای این طرح به صورت میدانی بازدید و برخی از بیماران نقایص و نقاط ضعف این طرح را بازگو کردند. 

برخی بیماران با طرح گلایه‌ای اظهار داشتند که برای انجام آزمایش تخصصی نیازمند مراجعه به خارج از بیمارستان هستند. 

دکتر آقاجانی در این بازدید با مسئولین این بیمارستان دیدار داشتند و در ادامه در گفتگو با مسئول آزمایشگاه‌های این بیمارستان گفت آیا بیمارستان شما توانایی انجام آزمایشات را دارد؟ 
مسئول آزمایشگاه‌های بیمارستان شریعتی گفت ما یک فهرستی از آزمایشاتی که در بیمارستان امکان انجام و راه اندازی آن وجود دارد را تهیه کرده و به معاونت درمان و ستاد اجرایی فرستاده‌ایم. 

وی افزود: مقداری از کیت‌ها تهیه شده و تعدادی نیز در همین هفته تهیه می‌شود تا برخی از آزمایشات که ما قادر به انجامش نبودیم را راه اندازی کنیم تا با این تلاش ارجاع مریضان را کمتر کنیم. 
اما برخی از مسئولین بیمارستان معتقداند چون بعضی از آزمایش‌های تخصصی را ندارند با برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی قرارداد بسته‌اند تا بیماران را به آنجا اعزام کنند. 

در ادامهٔ بازدید معاون درمان وزارت بهداشت به بخش ترخیص این بیمارستان رفت که بیماران نسبت به آن رضایت داشته و از کاهش قیمت‌های بخش درمان خبر دادند. 

دکتر آقاجانی شخصا در این بازدید از بیماران نسبت به ارجاع به بیرون بیمارستان سوال کرده که اغلب بیماران نسبت به آن رضایت داشته و گفتند برای تهیهٔ هیچ دارویی یا تجهیزات پزشکی به بیرون مراجعه نکرده‌اند. 
 
در ادامه بازدید یک بیمار خاص با طرح مشکلات بیماران خاص با دکتر آقاجانی خواستار حل مشکل گردید که وی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت شناسایی بیماری‌های خاص است تا بتوانیم برای درمان دارو و پزشک پوشش‌هایی را اعمال کنیم. 

وی افزود: از نیمهٔ خرداد ماه شناسایی بیماران صعب العلاج صورت می‌گیرد و پوشش‌هایی که باید برای دارو و درمان داشته باشیم از پانزدهم خرداد آغاز خواهد شد.
برچسب ها: پوشش ، طرح ، سلامت ، بیمار ، خاص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: