کد خبر: ۲۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفا آنلاين-اشخاص بهتر است از سبزیجات خانواده کلم و سبزیجات و میوه‌هایی حاوی رنگ نارنجی و قرمز هستند برای پیشگیری از سرطان استفاده کنند.
به گزارش شفا آنلاين،سوسن پارسا متخصص تغذیه گفت: مواد پر فیبر و کم چرب برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها کاربرد دارند، در سرطان روده فیبر‌ها بسیار موثر هستند. 

وی ادامه داد: اشخاصی که از چربی‌های حیوانی و گوشت‌های قرمز استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، همچنین کسانی که سوسیس و کالباس مصرف می‌کنند به دلیل آمونیاکی که در روده ایجاد می‌کند می‌تواند سرطان زا باشند فردی کریبوست دائم و مداوم دارد در خطر ابتلا به سرطان روده است. 

وی اذعان داشت: استفاده از سبزیجات، میوه‌ها و نان‌های سبوس داد که حاوی فیبر هستند برای جلوگیری از سرطان بسیار کمک کننده هستند. 

وی ادامه داد: اشخاص نباید از هیچ نوع روغن حیوانی استفاده کنند چرا که چاقی به خصوص در خانم‌ها یکی از عوامل بروز سرطان است دوم اینکه بهتر است از سبزیجات خانواده کلم و همچنین سبزیجاتی که لیکوپن دارند مانند سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی رنگ نارنجی و قرمز هستند استفاده شود. 

پارسا گفت: اشخاصی که دچار ناراحتی‌های روده‌ای هستند بعد از جراحی حدود ۳ تا ۴ هفته از غذاهای حاوی فیبر به دلیل اسهال بیش از حد نباید استفاده کنند و به جای آن از ماده‌ای به نام پکتین که نوعی فیبر است مانند سیب و به پخته شده باید استفاده کرد. 

وی خاطر نشان کرد: نوشیدنی‌های بسیار گرم، نوشیدنی‌های گاز دار و موادی که حاوی شکر بسیار هستند در ایجاد سرطان نقش دارند، رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌های صنعتی افزوده می‌شوند در عدم رشد مناسب کودکان نقش بسزایی دارند. 

وی تصریح کرد: افراد بهتر است به جای نوشیدنی‌های گاز دار مضر از دوغ، شیر، ماست‌های پروبیوتیک (حاوی میکروب‌های مفید برای روده) برای جلوگیری از سرطان استفاده کنند.
برچسب ها: راهکار ، طلایی ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: