کد خبر: ۲۲۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 03
از ابتدای تابستان سال آینده چیزی به اسم زوج و فرد نخواهیم داشت و طرح کنونی، محدوده کنترل آلودگی هوا عنوان خواهد شد
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به چگونگی اخذ عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد گفت: تا زمانی که از سوی شورای شهر به شهرداری ابلاغ جدیدی نشود اخذ عوارض از تردد در محدوده زوج و فرد به قوت خود باقی است.

به گزارش شفاآنلاین، محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران  اظهارداشت: هر مصوبه‌ای پس از ابلاغ، اجرا می‌شود و هر نوع تغییر در اجرای مصوبه ها نیازمند مصوبه جدیدی است.

پورسیدآقایی تأکید کرد: آنها که تخلف کرده و در محدوده زوج و فرد تردد دارند گمان نکنند که مشمول عوارض نمی شوند.

وی گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر اساس ابلاغیه شورا عمل می‌کند.
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به طرح زوج و فرد اظهارداشت: از ابتدای تابستان سال آینده چیزی به اسم زوج و فرد نخواهیم داشت و طرح کنونی، محدوده کنترل آلودگی هوا<air pollution>عنوان خواهد شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه هر خودرو می‌تواند در هر فصل 20 روز و در هر سال هشتاد روز در محدوده تردد کنند و تردد مازاد بر این روز ها مشمول عوارض خواهد شد، افزود: اختیار استفاده از روزهای تردد در شهر بدون در نظر گرفتن پلاک زوج یا فرد بر عهده خود شهروندان است.

وی درباره وضعیت طرح ترافیک ساکنان محدوده طرح های زوج و فرد و طرح ترافیک گفت: به ازای هر خانه ثبتی در محدوده این طرح ها یک خودرو می‌تواند به طور نیم بها از طرح استفاده کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ساکنان تا ساعت 8:30 صبح می‌توانند به طور رایگان از محدوده طرح خارج شوند و برای برگشت نیز بعد از ساعت 17 می‌توانند به طور رایگان به محدوده طرح برگردند و عوارض آن نیز نیم بها حساب می شود.

پورسیدآقایی عنوان کرد: به منظور کنترل آلودگی هوا، تخفیف معاینه فنی برتر را نیز به طرح امسال اضافه کرده‌ایم.

وی افزود: در سال 98 کسانی که معاینه فنی برتر دریافت کنند می‌توانند از 25 درصد تخفیف استفاده کنند.

معاون شهردار تهران گفت: به دلیل ابهامی که در مصوبه سال گذشته وجود داشت، در آیین نامه طرح ترافیک سال 98 به طور مشخص نوشته شده که کسانی که عوارض تردد در محدوده طرح زوج و فرد را پرداخت نکنند، علاوه بر عوارض مشمول جریمه می شوند.

پورسیدآقایی تأکید کرد: کسانی که وارد محدوده می شوند و عوارض خود را پرداخت نکرده اند، سی روز مهلت دارند تا عوارض را پرداخت کنند و پس از 30 روز مشمول جریمه نیز میشوند.

وی درباره طرح ترافیک سال 98 گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شده تا بر اساس نرخ تورم و حداکثر 15 درصد عوارض طرح ترافیک را افزایش دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد:اگر تورم زیاد باشد سقف 15 درصد برای عوارض طرح ترافیک در نظر گرفته می شود که در این صورت پایه بیست هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش پیدا می کند.

به گفته پورسیدآقایی سهمیه طرح ترافیک جانبازان و گروه‌های خاص تغییر نکرده است.

وی یادآور شد: در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران نیز مقرر شده که آیین نامه طرح ترافیک از سوی کمیسیون مشترک حمل و نقل عمران و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بررسی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود : آیین‌نامه‌ای که از سوی کمیسیون مشترک به این معاونت ابلاغ شود ملاک عمل خواهد بود.

پورسیدآقایی یادآور شد: همچون سال گذشته خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکنند می‌توانند از کارت تردد مترو رایگان استفاده کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: