کد خبر: ۲۲۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 02
دیابت بر عملکرد کلیه‌ها تأثیر منفی دارد و سبب نارسایی این عضو می‌شود؛افراد به دلیل تشخیص دیرهنگام دیابت نوع ۲ دچار عوارض کلیوی می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>بیماری دیابت تاثیر منفی بر اعصاب و عروق قلبی دارد و سبب ضخیم شدن رگ‌های خونی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، بیماری دیابت یک عارضه مزمن است که به صورت ارثی یا اکتسابی در فرد ایجاد می‌شود، در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد این نارسایی باعث افزایش غلظت گلوکز خون و بالا رفتن میزان قند خون می‌شود.

دیابت بر عملکرد کلیه‌ها تأثیر منفی دارد و سبب نارسایی این عضو می‌شود؛افراد به دلیل تشخیص دیرهنگام دیابت نوع ۲ دچار عوارض کلیوی<Kidney> می‌شوند.

به علت بالا بودن میزان قند خون در عارضه دیابت، عصب به طور مستقیم آسیب می‌بیند، دیابت نوع ۲ باعث اختلال در خون رسانی به اعصاب و آسیب به این عضو می‌شود.

دیابت تأثیر بسیار بدی بر قلب و عروق دارد، با کنترل نکردن قند خون در طول زمان دیواره عروق خونی ضخیم و همین مسئله باعث اختلال در خون رسانی به قلب، مغز و سایر اعضای بدن می‌شود، افراد مبتلا به دیابت، ۴ برابر بیشتر از افراد عادی بر اثر عارضه‌ قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

دیابت تأثیر منفی بر چشم‌ها و بینایی دارد به طوری که باعث آسیب جدی به عروق خونی چشم می‌شود، در نهایت بیماری دیابت می‌تواند فرد بیمار را نابینا می‌کند؛در کشوری مانند آمریکا دیابت عامل ۱۲ تا ۲۴ هزار مورد کوری در سال می‌شود.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: