کد خبر: ۲۲۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 22
توصیه می شود ۲-۳ بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. این نکته بسیار مهم بوده و همیشه باید آن را انجام دهید
شفاآنلاین>سلامت>درد بخشی از زندگی است. هر چند برخی آن را انکار می کنند اما یک واقعیت است. بسیاری از افرادی که نیاز به ایمپلنت دندان دارند نگران درد ناشی از آن هستند و از اینکه درد پس از جراحی ایمپلنت دندان چقدر است و چه مدت به طول می انجامد، نگران هستند. به احتمال زیاد، ایمپلنت دندان درد دارد، اما اینکه در هر فرد چه مدت طول می کشد و چه عواملی درد آن را تشدید می کند، تفاوت هایی وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین،در حین قرارگیری ایمپلنت ناحیه کاملاً بی حس شده است. اما پس از قرار دادن ایمپلنت و کاهش اثرات بی حسی، درد شروع می شود و به احتمال زیاد احساس ناراحتی می کنید.مقدار درد پس از ایمپلنت، بستگی به این دارد که چه روشی استفاده شده است و یا اینکه چگونه ایمپلنت ها قرار داده شده اند. هرچه ایمپلنت های بیشتری استفاده شده باشد، درد بیشتری بعد از آن احساس می شود.

درد ایمپلنت دندان
درد چه مدت طول می کشد؟
تعیین مدت زمان دقیق وجود درد ایمپلنت دندان به علت تفاوت های فردی و همچنین تفاوت در شیوه کار پزشکان امری دشوار است. با این حال به طور معمول، ممکن است تا ۱۰ روز پس از جراحی، درد و ناراحتی احساس شود. بیشتر دندانپزشکان در این دوره داروهای ضد درد را  تجویز می کند. همچنین باید بدانید که در این دوره تورم هایی نیز وجود دارند که پس از ۳-۵ روز کاهش یابند.
بررسی کلی از میزان درد مورد انتظار در طول دوره بهبودی

    درد ایمپلنت دندان پس از یک هفته
در هفته اول وجود درد شدید طبیعی است و در ناحیه ای که ایمپلنت قرار گرفته درد وجود دارد. در روزهای اولیه بایستی بر طبق دستورالعمل های دندانپزشک عمل کنید

    درد ایمپلنت دندان پس از دو هفته
در این مرحله، درد کاهش می یابد. اگر شدت درد افزایش یابد بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است محل ایمپلنت عفونت<Infection> کرده باشد.

    درد دندان مصنوعی پس از ۳-۴ ماه
در طی ماه های بعد از ایمپلنت درد بسیار کم است، اما اگر درد داشتید، به احتمال زیاد به علت یکی از این علل مربوط است :
    بیماری های خود ایمنی
    تداخلات دارویی
    عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
    عفونت
    عدم پیوند ایمپلنت
    واکنش آلرژیک
    وجود آسیب عصبی یا بافتی

درد ایمپلنت دندان
در صورت وجود هر یک از این موارد فوق، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

    درد ایمپلنت دندان پس از یک سال یا بیشتر
اگر از ایمپلنت شما یک یا چند سال گذشته و درد را تجربه کردید، ممکن است به علت های زیر مرتبط باشد :
    سیگار کشیدن
    فشردن دندان (bruxism)
    عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
    کمبود بافت لثه در ناحیه ایمپلنت
    ضربه به سر و گردن
    کمبود استخوان در فک
    عفونت

با این حال، اگر دچار درد شدید بودید، حتماً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.داشتن درد پس از قراردادن ایمپلنت های دندانی اجتناب ناپذیر است ولی درد شدید تنها حدود یک هفته طول می کشد.

عوامل تشدیدکننده درد ایمپلنت دندان
به غیر از درد معمولی که در این روش اجتناب ناپذیر است، برخی عوامل منجر به ناراحتی و درد بیشتر می شود.

ایمپلنت ضعیف
اگر فک دارای توده استخوانی کافی نباشد، ایمپلنت دندان از بین می رود. این مسئله می تواند باعث ناراحتی و گاهی درد شود. در اغلب موارد، دندانپزشک باید ایمپلنت را بردارد و یکی دیگر را جایگزین کند.

عفونت
هر گونه عفونت لثه می تواند باعث درد نیز شود. اگر زود اقدام کنید ممکن است قابل درمان باشد.

عدم پیوند ایمپلنت
گاهی ایمپلنت دندانی با استخوان بیمار پیوند نمی شود و بدن آن را رد می کند و در این موارد به عنوان ایمپلنت ناموفق شناخته می شوند.  این فرد درد زیادی را تجربه می کند.

آسیب دیدن استخوان
هرچند این مسئله رایج نیست، اما گاهی اتفاق می افتاد. گاهی اوقات مته دندانپزشک می تواند به استخوان اطراف محل جراحی آسیب برساند. بدیهی است که این مسئله باعث درد و ناراحتی زیادی خواهد شد. در صورتی که این اتفاق بیافتد، دندانپزشک باید ایمپلنت را خارج سازد.

آسیب عصبی
این مورد نیز نادر است. اگر دندانپزشک با استفاده از مته به عصب آسیب برساند، این کار باعث تشدید درد می شود. در اینصورت ایمپلنت باید برداشته و جایگزین شود.

بهتر است برای کاهش درد ایمپلنت به موارد زیر توجه کنید :
دندانپزشک متخصص در این حوزه را انتخاب کنید.
برخی افراد برای ایمپلنت صرفاً به هزینه آن می اندیشند و از انتخاب بهترین متخصص در این حوزه غافل می مانند.  دندانپزشکان متخصص دارای عملکرد بهتری هستند و درنتیجه فرد درد کمتری را تجربه خواهد کرد.

به دستورالعمل های پس از انجام کار حتما عمل کنید.
به توصیه های دندانپزشک خود پس از انجام این روش عمل کنید. این امر برای  سلامتی دهان و بدن شما بسیار حیاتی است.

مصرف دارو
دندانپزشک ممکن است توصیه کند که داروهای مسکن مصرف کنید.

استفاده از یخ
در عرض چند روز اول – و به خصوص در روز اول – می توانید از یخ یا کمپرس یخ استفاده کنید درد و تورم را کاهش دهد.

آب نمک
به آرامی دهان خود را با آب نمکی شستشو دهید. این کار می تواند درد را کاهش دهد و عفونت ناشی از باکتری را دفع نماید. هنگام شستشو با اب نمک ممکن است احساس سوزش داشته باشید اما نگران نباشید اینکار به بهبودی کمک خواهد کرد.

غذاهای سرد و سفت
از خوردن غذاهای سفت اجتناب و در طی بهبودی از خوردن غذاهای سرد خودداری کنید.

حفظ بهداشت دهان و دندان
توصیه می شود ۲-۳ بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. این نکته بسیار مهم بوده و همیشه باید آن را انجام دهید. بانوی شهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: