کد خبر: ۲۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 2019January 20
آب و لیموترش باعث کاهش وزن می شود، بله، این یک واقعیت پذیرفته شده است. میلیون ها نفر صبح بیدار شده و در خواب و بیداری به سمت آشپزخانه رفته و نوشیدنی ای که قرار است معجزه آسا باشد را سر می کشند، مسلما این کار به کاهش وزن تان کمک خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت> شما هم جزو کسانی هستید که عادت دارند، صبح ناشتا آب و لیموترش می خورند. خوردن آب و لیموترش در صبح ناشتا خطرناک است.

به گزارش شفاآنلاین،  آب و لیموترش باعث کاهش وزن می شود، بله، این یک واقعیت پذیرفته شده است. میلیون ها نفر صبح بیدار شده و در خواب و بیداری به سمت آشپزخانه رفته و نوشیدنی ای که قرار است معجزه آسا باشد را سر می کشند، مسلما این کار به کاهش وزن تان کمک خواهد کرد ولی باعث ویران شدن سیستم بدن تان هم خواهد شد.

راجاتا دیوکار  متخصص تغذیه کارینا کاپور، می گوید: برای رسیدن به سایز صفر، بهتر است که صبح ها از مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه سیب استفاده نکنید. لیموترش طبیعت بسیار اسیدی ای دارد. افرادی که معده های حساس دارند به دلیل پایین آوردن PH باید از مصرف آن اجتناب کنند. نوشیدن منظم آب و لیموترش منجر به مشکلات سلامت زیادی می شود. بیایید نگاهی به دلایل اجتناب از مصرف آب لیموترش به صورت ناشتا داشته باشیم.

1. نوشیدن آب و لیموترش می تواند باعث فرسایش دندان ها شود

تماس بیش از حد مواد غذایی اسیدی به دندان ها می تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود که در طول زمان منجر به حساس شدن دندان ها می شود. مصرف خوراکی های سرد یا گرم باعث ایجاد درد شدید و احساس سوزش در لثه ها می شود. می توانید این اثر نوشیدنی های اسیدی را با استفاده از نی محدود کنید. این کار تماس اسید با دندان ها را به حداقل می رساند. همچنین نباید آب اسیدی را در دهان تان نگه دارید.

2. نوشیدن آب و لیموترش می تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شود

آب و لیمو ترش می تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شدید شود. درواقع اگر قبلا از این مشکل رنج می برده اید بدترین کار برای شما نوشیدن آب لیموترش است. علایم ایجاد شده شامل احساس سوزش و درد شدید در قفسه سینه خواهد بود.

3. نوشیدن آب و لیموترش باعث بدتر شدن زخم معده می شود

زخم معده یک زخم باز در بدن است که به علت از بین رفتن غشای مخاطی ایجاد شده و به راحتی بهبود نمی یابند. هر چیز اسیدی می تواند زخم معده را تشدید کرده و باعث سوزش معده شود. اسید در نقطه ای خاص به زخم معده نفوذ می کند. آب و لیموترش ممکن است باعث تحریک دیواره معده شده و جلوی ترمیم زخم معده را بگیرد.

4. نوشین آب و لیموترش می تواند علایم بیماری رفلاکس معده را بدتر کند

علایم بیماری رفلاکس معده (GERD) شامل سوزش سر دل، تهوع و استفراغ است که توسط خوراکی های تند، چرب یا اسیدی ایجاد می شود. آب لیمو ترش به صورت طبیعی اسیدی است و می تواند این شرایط را بدتر کند.

5. نوشیدن آب و لیموترش می تواند باعث ناراحتی معده شود

بعضی افراد رژیم آب لیموترش می گیرند، ولی نوشیدن یک لیتر آب به همراه لیموترش برای کاهش وزن(Weight Loss) ایده بدی است. این کار ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود ولی هر چیزی که تاثیر شدید داشته باشد با عکس العمل همراه است. افزایش سطح اسیدیته معده هضم غذا را تسهیل می کند، ولی باعث تحریک غشای مخاطی و سوزش یا ناراحتی معده می شود.

6. نوشیدن آب و لیموترش می تواند منجر به کم آبی بدن شود

همان طور که میدانید لیمو ترش منبعی غنی از ویتامین C است که به نام اسید اسکوربیک هم شناخته می شود. این اسید خاصیت دیورتیک دارد و بنابراین تولید ادرار در کلیه ها را افزایش داده و منجر به ادرار مکرر می شود در نتیجه سدیم و مایعات از بدن حذف می شوند. از دست دادن آب بدن خطرناک است و در بعضی موارد منجر به مرگ می شود. بنابراین به بدن تان آب برسانید.

7. نوشیدن آب و لیموترش می تواند باعث ایجاد مشکل در کلیه ها و کیسه صفرا شود

امروزه مردم از پوست لیمو هم برای کاهش وزن استفاده می کنند. نکته اینجاست که پوست لیمو ترش حاوی اگزالات است که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود. با این حال اگر غلظت اگزالات در بدن زیاد شود رسوب کرده و منجر به مشکلات سلامتی می شود. اگزالات حتی می تواند روی جذب کلسیم در بدن اثر بگذارد.

آب لیمو ترش را چگونه مصرف کنیم؟

روز خود را با مصرف آب شروع کنید. فقط آب ساده. می توانید آب را به صورت ولرم یا هم دما با اتاق بنوشید. تا یک لیتر آب می توانید در صبح بنوشید. اگر می خواهید آب لیموترش را به رژیم تان اضافه کنید، بهتر است آن را روی غذاهایتان بریزید یا به عنوان نوشیدنی بعد از غذا میل نمایید. آب لیمو ترش فواید زیادی دارد. می تواند از تولید سنگ کلیه جلوگیری کرده و پوسته شدن پوست بر اثر کمبود ویتامین C را درمان کند. همچنین از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری(prevention) می کند، التهاب را کاهش داده و باعث افزایش ادرار و خروج سموم از بدن می شود.

از مصرف آب لیموترش نترسید. فقط اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ کنید تا به سلامت شما آسیب نرساند. گذشته از آن زیاده روی در مصرف هیچ چیزی خوب نیست. بنابراین این اشتباه را متوقف کرده و با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید تا سطح آگاهی همه گسترش پیدا کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: