کد خبر: ۲۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 17
سلامت جنسی صرفا به معنای مبتلا نبودن به بیماری ناتوانی یا ضعف جنسی نیست بلکه پرداختن به موضوعات بااتخاذ رویکرد مثبت و احترام‌آمیز به روابط زناشویی و همچنین امکان دست یابی به تجارب آرام بخش و مطمئن درزندگی زناشویی، به دور از هرگونه اجبار، تبعیض، بی‌احترامی‌ و خشونت است
شفا آنلاین>سلامت جنسی>تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.


به گزارش شفا آنلاین:در سال‌های اخیر، سلامت جنسی در جهان اهمیت زیادی پیدا کرده است تا آن جا که امروزه‌ موضوع سلامت جنسی، یکی از مولفه‌ها و اولویت‌های سلامت همگانی به شمار می‌آید. سازمان بهداشت جهانی، سلامت جنسی<Sexual health> را این گونه تعریف می‌کند: سلامت جنسی عبارت است از عملکرد هماهنگ ذهن، احساس و جسم به نحوی که به رشد انسان در زمینه های شخصی و اجتماعی کمک و زمینه رابطه عاشقانه را بین زوج ها ایجاد کند.

سلامت جنسی صرفا به معنای مبتلا نبودن به بیماری ناتوانی یا ضعف جنسی نیست بلکه پرداختن به موضوعات بااتخاذ رویکرد مثبت و احترام‌آمیز به روابط زناشویی و همچنین امکان دست یابی به تجارب آرام بخش و مطمئن درزندگی زناشویی، به دور از هرگونه اجبار، تبعیض، بی‌احترامی‌ و خشونت است.
با توجه به نکات گفته شده به ویژه در شرایط فعلی جامعه، ضرورت آموزش سلامت جنسی در خانواده ها و مراکز علمی‌ بیشتر و بیشتر خودنمایی می‌کند. درخصوص رفتارهای ناهنجار جنسی و ماهیت آن ها، دیدگاه‌های مختلفی از نظر روان شناسی، جامعه شناسی، انسان گرایی و مبانی دینی وجود دارد.

به اعتقاد برخی روان شناسان هر رفتار جنسی که باعث آسیب به یکی از دو طرف شود، ناهنجار و دور از سلامت جنسی محسوب می‌شود. خراسان


دکتر محمد علی نژاد
 متخصص کلیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: