کد خبر: ۲۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 17
مغز انسان، پیچیده‌ترین عضو بدن است و عصب پژوهان به این نتیجه رسیده‌اند که نیم کره‌های مغز دقیقا چه فعالیتی می‌کنند و مسئولیت چه وظایفی را بر عهده دارند ولی بقیه موارد مرتبط با مغز، هنوز یک راز باقی مانده است
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که خود را جوان‌تر از سن واقعی‌شان می‌دانند، بدن و ذهن سالم‌تری دارند.

به گزارش شفا آنلاین:مغز انسان، پیچیده‌ترین عضو بدن است و عصب پژوهان به این نتیجه رسیده‌اند که نیم کره‌های مغز دقیقا چه فعالیتی می‌کنند و مسئولیت چه وظایفی را بر عهده دارند ولی بقیه موارد مرتبط با مغز، هنوز یک راز باقی مانده است.

بر اساس مطالعات جدیدی که در مجله «journal Frontiers in Ageing Neuroscience» منتشر شده است، راز دیگری که می‌تواند سبب جوان نگه داشتن مغز شود، مربوط به ذهنیت انسان‌هاست.
«جینیونگ چی» از محققان دانشگاه ملی سئول، ارتباط بین سن واقعی و سنی را که افراد تصور می‌کنند، بررسی کرد.

وی به همراه همکارانش، با انجام اسکن مغزی «ام.آر.آی»( MRI)، میزان ماده خاکستری را در نقاط مختلف مغز ۶۸ فرد سالم که رده سنی آن‌ها بین ۵۹ تا ۸۴ سال بود، تحلیل و بررسی کرد.
همچنین در این تحقیق، شرکت کنندگان به سوالاتی درباره سن خود جواب دادند و پاسخ گوی این سوال نیز بودند که احساس می‌کنند جوان‌تر از سن واقعی خود هستند یا پیرتر. افرادی که گفتند احساس می کنند جوان‌تر از سن خود هستند، در تست‌های هوش، نمره بهتری کسب کردند.
همچنین این افراد سالم‌تر بودند و احتمال ابتلای آن‌ها به افسردگی کمتر بود. «جینیونگ چی» اظهار کرد، ما دریافتیم افرادی که احساس جوانی می‌کنند، ویژگی‌های ساختاری یک مغز سالم و جوان را دارند.
این محققان همچنین دریافتند افرادی که احساس می کنند پیرتر از سن خود هستند، روند پیری مغز آن‌ها بیشتر است.
این در حالی است که افرادی که احساس می کنند جوان‌تر از سن واقعی خود هستند، خود را بیشتر درگیر فعالیت‌های ذهنی و فیزیکی می‌کنند و زندگی بهتری دارند که این موضوع، موجب سلامت مغز آن‌ها می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: