کد خبر: ۲۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 13
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی گفت: ضربات، تروما یا حوادث غیرقابل پیش بینی که بیشتر ناشی از تصادفات است شایع ترین جراحی های ارتوپدی را تشکیل می دهد.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: بیشتر این تصادفات مهلک اند یا عواقب شدیدی در پی دارند به گونه ای که از هر 4 تا 5 نفری که دچار مرگ و میر می شوند به دنبال حوادث مذکور است.

وی با اشاره به این که بیشترین تصادف کنندگان در رده های سنی 20 تا 30 سال هستند در عین حال ادامه داد: زیرا در این سن اوج شکوفایی و توانایی آنان است و فکر می کنند رانندگی با سرعت زیاد نشان از قدرت آنان است.حال آن که قدرت و سرعت رانندگی قدرت انسان نیست بلکه این ماشین است که این کار را انجام می دهد.

متخصص ارتوپدی هشدار داد: چون در سنین جوانی هیجانات زیاد است عواقب چنین تصادفاتی در اکثر اوقات مهلک است ضمن این که هزینه های اجتماعی و سلامت روانی خیلی بیشتری به جامعه تحمیل می شود.

جراح استخوان و مفاصل خاطرنشان کرد: هزینه های درمان علی رغم تمام تعرفه های پایئن خیلی بالاست از این رو بیمه ها باید ضمن پوشش دهی خیلی بیشتر،مکمل های خیلی قوی تری برای درمان بیماران به ویژه تصادفی ها داشته باشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: