کد خبر: ۲۲۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 13
آنچه مصرف می‌کنید را تجزیه و تحلیل کرده و انتخاب گزینه‌های سالم و درست را مد نظر قرار دهید. مصرف مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است می‌توانند به فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، و حتی سرطان منجر شود. البته افزایش وزن، چاقی، اضطراب و افسردگی را نیز فراموش نکنید
شفاآنلاین>سلامت> آیا می‌دانستید که برخی غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید به سلامتی شما ضرر دارند؟ بیشتر ما تعدادی از این غذاها را در برنامه غذایی خود داریم، اما ترکیب آنها با یکدیگر به شکل‌گیری ترکیبی مرگبار منجر می‌شود، از این‌رو، باید تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

به گزارش شفاآنلاین، آنچه مصرف می‌کنید را تجزیه و تحلیل کرده و انتخاب گزینه‌های سالم و درست را مد نظر قرار دهید. مصرف مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است می‌توانند به فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، و حتی سرطان منجر شود. البته افزایش وزن، چاقی(Obesity)، اضطراب و افسردگی را نیز فراموش نکنید.

روغن نباتی

برخی انواع روغن نباتی از محصولات تراریخته تهیه می‌شوند که هیچ ایده‌ای درباره آثار بلند مدت آنها نداریم. افزون بر این، روغن‌های گیاهی حاوی چربی‌های ترانس خطرناک و مضر هستند که می‌توانند محرک بیماری قلبی عروقی، چاقی، سرطان، و بیماری آلزایمر باشند. روغن‌های نباتی تصفیه شده حاوی رادیکال‌های آزاد هستند که می‌توانند موجب سرطان، تسریع پیری، و انواع مختلف مشکلات دیگر شوند. روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو جایگزین‌هایی سالم برای روغن نباتی هستند.

رب گوجه‌فرنگی کنسروی

رب گوجه‌فرنگی کنسروی همانند قاتلی در لباس مبدل است. رب گوجه‌فرنگی کنسروی منبعی پنهان برای قند است و احتمالا هرگز فکر نکرده‌اید که این محصول می‌تواند موجب افزایش خطر چاقی، دیابت(Diabetes)، بیماری قلبی، و حتی پوسیدگی دندان شود. برای پرهیز از این شرایط، از گوجه‌فرنگی تازه برای تهیه رب استفاده کنید یا پوره گوجه‌فرنگی بدون شکر یا نمک اضافه را انتخاب کرده و ادویه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید. اگر هم مجبور به استفاده از رب‌های کنسروی هستید، حداقل برندهایی با محتوای قند و سدیم کمتر را انتخاب کنید.

هات‌داگ

هات‌داگ سرشار از مواد نگهدارنده است که می‌توانند به سلامت انسان آسیب وارد کنند. حتی برخی کارشناسان آثار مصرف هات‌داگ را با آثار سیگار کشیدن مقایسه کرده‌اند. همچنین، هات‌داگ سرشار از سدیم و سمومی است که خطر سرطان را افزایش می‌دهند. اگر همچنان نمی‌توانید از مصرف هات‌داگ پرهیز کنید، حداقل نمونه‌های فاقد مواد شیمیایی را از فروشگاه‌های ارگانیک خریداری کرده و میزان مصرف را محدود کنید.

نوشابه

نوشیدنی‌های گازدار یا نوشابه‌ها یکی از بدترین دشمنان سلامت شما هستند. آنها می‌توانند در هر چیزی از پوست تا سطوح قند خون، هورمون‌ها و خلق و خو اختلال ایجاد کنند. نوشیدنی‌های گازدار سرشار از قند، رنگ‌های غذایی و مواد نگهدارنده هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: