کد خبر: ۲۱۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 12
با ساخت این دستگاه، ایران در جمع چهار کشور دارنده این فناوری قرار می‌گیرد. قیمت نمونه خارجی این دستگاه بین ۲ تا ۳ میلیون دلار است. ساخت نمونه ایران ساخت و کاملا بومی با هزینه کمتر از ۱۰۰هزار دلار، صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را در کنار ایجاد زمینه ارزآوری از راه صادرات به دنبال دارد
شفاآنلاین>سلامت>در اولین بخش از سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان اصفهان ضمن بهره‌برداری از محصولات دانش‌بنیان و فناور ایران ساخت پزشکی و سلامت، پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز افتتاح شد. 

به گزارش شفاآنلاین، پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان امروز با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی رییس‌جمهور افتتاح و پذیرای واحدهای فناور و دانش‌بنیان حوزه سلامت شد.

کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور دانش بنیان حوزه‌های گوناگونی چون فناوری‌های سلامت، تجهیزات پزشکی، غذا و دارو در این پارک علم و فناوری استقرار یافته است که برای ورود به مرحله تجاری‌سازی، حمایت<Protection> و هدایت می‌شوند.

ستاری در بخش نخست سفر به استان اصفهان از مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در شهرک نوآوری و شهرک سلامت اصفهان نیز دیدن کرد. هدف اصلی این مجموعه دانش بنیان، ارائه مجموعه‌ای از خدمات درمانی و بهداشتی در قالب ۳۶ کلینیک تخصصی در حوزه‌های درمانی مختلف است.

تولید دو دستگاه دانش‌بنیان ایران‌ ساخت

در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از شهرک سلامت اصفهان، دو دستگاه پیشرفته ایران ساخت به نمایش درآمد.

در بخشی از این بازدید دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی ایران ساخت که در تشخیص و درمان سرطان<Cancer> کاربرد دارد، نصب و راه‌اندازی شد.  ساخت دستگاه شتابدهنده خطی پزشکی نیازمند دانش فنی بالا است و تولید آن توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

ساخت و تجاری‌سازی این دستگاه در قالب طرح‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، ارزش نمونه خارجی هر نمونه از این دستگاه بین ۱.۲ تا  سه میلیون دلار است و ساخت نمونه ایران ساخت این دستگاه با کیفیت مشابه خارجی ۱۵۰ هزار دلار هزینه دارد که نسبت به نمونه خارجی زمینه جلوگیری از خروج ارز را فراهم می‌کند.

همچنین کیفیت و فناوری بالای این محصول دانش‌بنیان، راه  ارزآوری از طریق صادرات را هموار می‌کند.

دستگاه اشعه ایکس ایران ساخت با کاربرد مشاهده و اسکن کانتینرهای گمرکی کالا نیز دیگر دستگاهی است که به بهره‌برداری عملیاتی رسید.

این دستگاه دانش‌بنیان که با تولید پرتوهای ایکس و دریافت علائم روی شناساگرها، داخل کانتینرهای گمرکی و بار را شناسایی و امکان مشاهده محموله‌های بار را فراهم می‌کند.

این دستگاه دانش‌بنیان اولین بار در کشور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تجاری‌سازی شده است.

با ساخت این دستگاه، ایران در جمع چهار کشور دارنده این فناوری قرار می‌گیرد. قیمت نمونه خارجی این دستگاه بین ۲ تا ۳ میلیون دلار است. ساخت نمونه ایران ساخت و کاملا بومی با هزینه کمتر از ۱۰۰هزار دلار، صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را در کنار ایجاد زمینه ارزآوری از راه صادرات به دنبال دارد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: