کد خبر: ۲۱۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 12
تحقیقاتی فراوان در حوزه‌های داروهای غیر هایتک در کشور انجام شده است و خوشبختانه پیشرفت‌هایی چشمگیر در صنعت داروسازی ایران به وقوع پیوسته است
شفاآنلاین>سلامت> مدیر تحقیقات یک شرکت دارویی گفت: تولید داروی اسویکس ویژه بیماران تالاسمی قابل رقابت با نوع مشابه خارجی در کشور است.

به گزارش شفاآنلاین، نگار محسنی عباس‌آبادی مدیر تحقیقات شرکت دارویی ظهار کرد: تحقیقاتی فراوان در حوزه‌های داروهای غیر هایتک در کشور انجام شده است و خوشبختانه پیشرفت‌هایی چشمگیر در صنعت داروسازی ایران به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: مطالعات بالینی نکته‌ای مهم در صنعت داروسازی محسوب می‌شود به طور مثال برای تولید داروهای ضد انعقاد خون اسویکس‌ مطالعه از اهمیتی خاص برخوردار بوده است.

محسنی عباس‌آبادی اظهار کرد: مطالعات بالینی برای ساخت داروی اسویکس را از سال ۸۵ آغاز کرده‌ایم و در همین زمینه بر روی ۴۰۰ نفر از بیماران آزمایش‌های مربوطه انجام گرفته تا عوارض احتمالی این دارو مشخص شود.

مدیر تحقیقات شرکت دارویی بیان کرد: البته در این بین الزامی برای انجام تحقیقات بالینی روی داروهایی که جزو هایتک نبوده و حاصل تحقیقات بایوتکنولوژی‌ نباشد وجود ندارد اما شرکت ما برای اعتماد بازار و به خصوص پزشکان پژوهش‌های بالینی را بر روی داروی اسویکس انجام داده است.

وی افزود: داروی اسویکسی که به تولید رسیده است از نظر کیفیت و اثر بخشی با نوع مشابه خارجی آن  قابل رقابت است و در حال حاضر این دارو در بازارهای داخلی توزیع شده است.

صرفه جویی ارزی با تولید داروی اسویکس

عباس‌آبادی اظهار کرد: هزینه داروی اسویکس یک چهارم نوع خارجی آن است و این مسئله صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

مدیر تحقیقات شرکت دارویی ادامه داد: متاسفانه امروزه حمایت‌های لازم از شرکت‌های داخلی تولیدکننده در صنعت دارو انجام نمی‌شود.

وی افزود: داروی ما ویژه بیماران(patients) تالاسمی ماژور است از کیفیت بالایی برخوردار است و افراد تالاسمی به طور رایگان می‌توانند از این دارو استفاده کنند.

عباس‌آبادی گفت: داروی اسویکس در دوزهای ۱۲۰ و ۲۵۰ تولید می‌شود و به وسیله کارشناسان صاحب نظر دانشگاهی به اثبات رسیده است.

تحقیقات  بالینی گسترده  برای تولید داروی اسویکس

وی ادامه داد: مطالعات بالینی بر روی هر یک از محصولات تولیدکننده این شرکت داروسازی با نظارت استادان این حوزه انجام می‌شود و هیچ محصولی بدون تأیید سازمان غذا و دارو و به شرط داشتن استاندارد و کیفیت لازم در بازار داخلی توزیع نمی‌شود.

مدیر تحقیقات شرکت دارویی تصریح کرد: برای تولید داروی اسویکس‌ تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است تا این دارو بدون هیچگونه عوارضی به دست بیماران و مردم نیازمند برسد.

عباس‌آبادی بیان کرد: خوشبختانه از نظر تولید مواد مؤثره‌ دارو (medicine)کشور ما از رشد چشمگیری برخوردار است و در حوزه بسته‌بندی دارویی ایران به خودکفایی‌ کامل رسیده و تمام مواد بسته‌بندی دارو در داخل کشور تولید می‌شود.yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر نگار محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
سلام
متاسفانه خبرنگار در درج اظهارات اینجانب دارای اشتباهات فاحش بوده است علیرغم تذکرات قبلی متن خبر هنوز اصلاح نشده است.
داروی اسورال مختص بیماران تالاسمی است نه اسویکس!!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: