کد خبر: ۲۱۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 2019January 08
این بیماری در افراد سالمند بیشتر دیده میشود اما میتواند برای افراد زیر ۲۰ سال هم رخ دهد. ناحیهای که دچار این عارضه شده است قرمز میشود، سطح آن ناهموار میشود و جوش هایی مانند جوشهای پس از اصلاح صورت در آن دیده میشود که این جوشها میتواند باعث التهاب گردد
شفا آنلاین>سلامت>خارش در زمستان نوعی التهاب پوستی است که نشانه های آن عبارتند از خشکی غیرطبیعی پوست، خارش و ترک پوست. پایینهای پا بیش از بخشهای دیگر بدن دچار این عارضه میشود اما این بیماری در ناحیهٔ زیر بغل هم دیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین:این بیماری در افراد سالمند بیشتر دیده میشود اما میتواند برای افراد زیر ۲۰ سال هم رخ دهد. ناحیهای که دچار این عارضه شده است قرمز میشود، سطح آن ناهموار میشود و جوش هایی مانند جوشهای پس از اصلاح صورت در آن دیده میشود که این جوشها میتواند باعث التهاب گردد.

درمان :
یک راه درمان این عارضه، پرهیز از خارش زیاد<Itching too much> و زخم کردن ناحیهٔ آسیب دیده است برای این کار میتوان مرتب از پمادهای ضد خارش و لوسیونهای مرطوبکننده استفاده کرد.

راه دیگر ان استفاده از کرمها و لوسیونهای مرطکب کننده قوی خصوصا بعد از شستشو است.
اجتناب از حمام زیاد خصوصا با اب داغ و طولانی مدت است.یعنی باید تعداد دفعات حمام را کم کرد و زیاد زیر اب نماند و اب هم ولرم باشد و داغ نباشد.

از هر نوع شوینده نباید استفاده کرد و حتما باید شوینده در حمام شامپو مخصوص بدن از نوع کرم دار و برای دست صابون مایع کرم دار باشد.


پزشک آنلاین
دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: