کد خبر: ۲۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
مصرف مواد غذایی ناسالم یا عدم مصرف میزان کافی از مواد غذایی به افزایش نرخ سوء تغذیه منجر شده و اکنون حدود یک هشتم از افراد بزرگسال در سراسر جهان به چاقی دچار هستن
شفاآنلاین>سلامت>بحران تغذیه در سراسر جهان تاکید کننده ضرورت اتخاذ رویکردی جدید در نحوه تولید مواد غذایی است.

به گزارش شفاآنلاین، امروزه میلیاردها انسان در جهان به چاقی<Obesity> مبتلا هستند یا از گرسنگی رنج می‌برند و رژیم غذایی ناسالم، عامل اصلی بیماری و مرگ است و به همین دلیل کارشناسان و محققان خواستار آن شدند تا در سال جدید میلادی رویکرد جدیدی در چگونگی تولید مواد غذایی اتخاذ و با روند رو به افزایش سوء‌ تغذیه مقابله شود.

مصرف مواد غذایی ناسالم یا عدم مصرف میزان کافی از مواد غذایی به افزایش نرخ سوء تغذیه<Malnutrition>منجر شده و اکنون حدود یک هشتم از افراد بزرگسال در سراسر جهان به چاقی دچار هستند. همچنین یک نهم از گرسنگی رنج می‌برند و حدود دو میلیارد نفر از مردم جهان به کمبود مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها دچار هستند.

«پینستروپ آندرسن» از دانشگاه کرنل نیویورک گفت: این آمارها تاکید کننده ضرورت تغییر در نحوه تولید مواد غذایی است که طی چندین دهه بر افزایش تولید مواد غذایی و بهبود کالری دریافتی افراد به منظور رفع گرسنگی تمرکز داشته‌ است. اما اکنون زمان آن رسیده تا "مغذی‌ها" مورد توجه قرار گیرند.

 به گفته این استاد دانشگاه با این حال بسیاری از محققان حوزه کشاورزی با این تغییر رویه و توجه بیشتر به مغذی‌ها مخالف هستند چرا که معتقدند هنوز حتی در تامین کالری کافی برای جمعیت در حال رشد در سراسر جهان مشکل وجود دارد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: