کد خبر: ۲۱۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
ارتقای رفاه اجتماعی و سلامتی در جامعه باعث افزایش بالقوه پتانسیل نیروی کار و در نهایت رشد و توسعه مطلوب کشور خواهد شد

شفاآنلاین>سلامت>کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع هزینه‌ها و نظارت کافی بر خدمات ارائه شده نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات پزشکی دارد، گفت: ارتقای رفاه اجتماعی و سلامتی در جامعه باعث افزایش بالقوه پتانسیل نیروی کار و در نهایت رشد و توسعه مطلوب کشور خواهد شد؛ به همین دلیل لازم است مسئولان و نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به منابع این حوزه داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین،کاظم قاسمی گفت: تامین مالی مراقبت‌های بهداشتی یکی از چالش‌های مهم در بسیاری از کشورها است و علی‌رغم تلاش‌های گوناگون کشورهای در حال توسعه در این زمینه هنوز پوشش بهداشتی فراگیر در این کشورها محقق نشده است. مطالعات و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که بسیاری از معضلات بهداشتی ریشه در مشکلات مالی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای در حال توسعه دارد که کشور ما نیز فارغ از این موضوع نیست.

وی با تاکید بر اینکه نظام تامین مالی سلامت باید به گونه‌ای باشد که مردم را در برابر هزینه‌های تامین سلامتی محافظت کرده و میزان دسترسی تمامی جمعیت را به خدمات سلامت فراهم کند، گفت: بیمه سلامت یک راهکار مالی برای تجهیز صندوق‌ها و یک کاسه کردن خطرات است. البته بیمه سلامت ممکن است راه‌حلی برای مشکل سیستماتیک خدمات بهداشتی درمانی باشد، اما ضرورتا راه‌حل تمام مشکلات نیست.

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت، افزود: در حال حاضر ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای تمام افراد و با هزینه‌ای منطقی، چالش پیش روی تمام کشورهاست که کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست. بنابراین انتخاب نظام تامین مالی سلامت باید به نحوی باشد که کشور را در جهت دستیابی به پوشش فراگیر با هزینه قابل پرداخت و استفاده از منابع در خرید خدمات به شیوه کارا و عادلانه سوق دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، قاسمی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده و ۴۳ هزار موسسه طرف قرارداد، آماده تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه درمان در سراسر کشور است. ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان را از سازمان‌های بیمه‌گر دریافت می‌کنند. بنابراین پرداخت به موقع هزینه‌ها و نظارت کافی بر خدمات ارائه شده از نظر کیفی و کمی نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات پزشکی دارد.

وی تاکید کرد: حوزه بهداشت و درمان از مهم‌ترین حوزه‌ها در اقتصاد کشور است. باید به این نکته توجه داشت که منابع اختصاص یافته و تمام امکانات موجود در این بخش در خدمت ارتقای بهداشت و سلامت جامعه بوده و طبیعتا عملکرد مطلوب این بخش تاثیرات غیر قابل انکاری را در متغیرهای اقتصادی کشور از خود بر جای می‌گذارد.

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت گفت: ارتقای رفاه اجتماعی، سلامتی و نشاط در جامعه باعث افزایش بالقوه پتانسیل نیروی کار، بهره‌وری، رشد و تولید و در نهایت رشد و توسعه مطلوب کشور خواهد شد. به همین دلیل لازم است مسئولان و نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به منابع این حوزه داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: