کد خبر: ۲۱۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
یماران تالاسمی در طول حیات خود بایستی از داروهای دفع کننده آهن استفاده کنند تا بار اضافی آهن ارگان های حیاتی بیماران را دچار اخلال نکند
شفاآنلاین>سلامت>یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید داروهای خوراکی آهن زدا برای بیماران تالاسمی شده است.

به گزارش شفاآنلاین ، این شرکت ایرانی برای نخستین بار در کشور با دستیابی به فرمولاسیون داروی خوراکی دفراسیروکس موفق به تولید داخلی این نوع قرص خوراکی شده است.

به گفته بهزاد تقی پور مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، بیماران تالاسمی در طول حیات خود بایستی از داروهای دفع کننده آهن استفاده کنند تا بار اضافی آهن ارگان های حیاتی بیماران را دچار اخلال نکند.

بنابر این گزارش ، تاکنون داروهای خوراکی ضد آهن از خارج کشور با ارزبری بسیار بالا تامین می شده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور مشکلات فراوانی را برای دولت و بیماران ایجاد می کرده است. اما با ارائه محصول این شرکت داخلی، داروی خوراکی با شرایط بسیار راحت تری به دست بیماران خواهد رسید و مطابق پیگیری‌های انجام شده این دارو تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل این شرکت دارویی، در خصوص بر طرف شدن برخی مشکلات مصرف نمونه خارجی این دارو از قبیل طعم نامناسب دارو، مصرف ناشتا و عوارض گوارشی، گفت: با این دارو، مشکلاتی نظیر زمان مصرف و الزاما ناشتا بودن برای مصرف دارو و حتی شرایطی چون وابستگی دارو <medicine>به حل شدن در آب رفع شده است.

وی افزود: این دارو مانند قرص‌های معمولی دیگر می‌تواند به راحتی مصرف شود و طبیعتا این موضوع موجب راحتی بیشتر بیماران شده و از این روش درمانی با رضایت استقبال خواهند کرد.

این داروی خوراکی با دوزهای ۹۰، ۱۸۰ و ۳۶۰ میلی گرم برای مصرف بیماران مبتلا به تالاسمی تولید شده است.

این محصول برای دفع آهن اضافی به خصوص در بیماران مبتلا به تالاسمی که در معرض مسمومیت با آهن قرار دارند، بکار می‌رود.

حمید هورفر متخصص خون، در خصوص وضعیت کیفیت داروی جدید ایرانی، گفت: سهولت روش مصرف قرص های روکشدار و کاهش عوارض گوارشی و عدم نیاز به فاصله گذاری با مصرف وعده غذایی باعث افزایش همکاری بیمار در مصرف درست و به موقع دارو شده و در نتیجه باعث کاهش بار آهن و یا جلوگیری از افزایش آن می شود.

به گفته وی، این دارو از نظر تحمل دارو توسط بیمار و عوارض، تفاوت معنی داری با مشابه خارجی ندارد.

قرار است این داروی تولید داخل، با حضور مسئولان صنعت دارویی کشور و همچنین رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، در این هفته رونمایی شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: