کد خبر: ۲۱۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
نوروتراپی به مجموعه درمان هائی که پایه و اساس آن برمبنای فعالیت الکتریکی سلول های عصبی است بنا نهاده شده ، که شامل نوروفیدبک بیوفیدبک ، تحریک الکتریکی مغز با جریان الکتریکییا tDCS گفته می شود.
شفا آنلاین>سلامت>این روش های درمانی و مدرن که روز به روز در سراسر دنیا توسعه پیدا می کند و هر روز مقالات زیادی در این مورد ارائه می شود شامل درمان های نوروتراپی است.

به گزارش شفا آنلاین:نوروتراپی به مجموعه درمان هائی که پایه و اساس آن برمبنای فعالیت الکتریکی سلول های عصبی است بنا نهاده شده ، که شامل نوروفیدبک بیوفیدبک ، تحریک الکتریکی مغز با جریان الکتریکییا tDCS گفته می شود.

(Transcranial Direct-Current Stimulation) دراصل یک روش مدرن و غیرتهاجمی است

مواردی کاربرد دستگاه tdcs
این وسیله یک ابزاری کمکی برای درمان است که افراد سالم نیزمیتوانند برای افزایش توان عملکرد مغزی تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری ازآن استفاده کنند . درضمن بعنوان درمان در بیماری های مثل :
افسردگی ،اضطراب ، بی خوابی ، سردردهای میگرنی ، وزوزگوش ، بیش فعالی کودکان ... بکار میرود .

خطرات و عوارض جانبی:
تا کنون هیچ گونه خطری در استفاده از این روش گزارش نشده است. اما استفاده از پروتکل صحیح و اجرای درست آن زیر نظر روانپزشک ضروری است.

این درمان تاثیر چشم گیری در بهبود علایم اضطرابی و سردرد و صدای گوش یا همان وزوزگوش داشته است و میتواند جایگزین درمانهای دارویی گردد

درمان به صورت هفته ای دو جلسه برای 10 تا 20 جلسه است و هر جلسه 20 دقیقه طول می کشد .و بعد از اتمام جلسه فرد به راحتی به فعالیتهای روزمره خود برمی گردد و نیازی به استراحت و ...ندارد

پزشک آنلاین
.دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: