کد خبر: ۲۱۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها در مجموع 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل به عنوان بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد، در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۸ طبقه با ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی و ۲۹۴ تخت بیمارستانی ساخته شده است
شفاآنلاین>سلامت> چهار پروژه شامل مجتمع آموزشی و درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان 294 تختخوابی شهید دکتر قربانعلی جلیل یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی شهدای شهرستان باشت، اورژانس بزرگ بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان دهدشت با ظرفیت 70 تخت بیمارستانی و اولین مرکز درمان ناباروری استان کهگیلویه و بویر احمد در بیمارستان بی‌بی حکیمه(س) گچساران با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش شفاآنلاین، برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها در مجموع 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل به عنوان بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد، در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۸ طبقه با ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی و ۲۹۴ تخت بیمارستانی ساخته شده است.

برای ساخت این بیمارستان که عملیات احداث آن از سال ۸۶ آغاز شده
 ۹۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری بیمارستان بی‌بی حکیمه خاتون(س) گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

این مرکز که عملیات ساخت آن از سال ۹۵ آغاز شده بود در زمینی با زیربنای ۳۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. هزینه بهسازی این مرکز ۳۰۰ میلیون تومان و هزینه تجهیز آن ۴ میلیارد تومان بوده است. قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که وجود دارد اشاره کرد و با پرسش از رئیس کمیسیون بودجه مجلس که برای هر نفر یارانه پنهان چه میزان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: تا 10 میلیون تومان به هر نفر یارانه پنهان داده می‌شود که البته جور دیگری می‌توانستیم وضعیت را اداره کنیم تا نخواهیم امروز در یاسوج بگوییم به میانگین کشوری تخت‌های بیمارستانی رسیده‌ایم.

در ادامه قاضی‌زاده هاشمی حکومت‌داری را کار بسیار سختی دانست و افزود: درست مثل یک پدر که درآمد چندانی ندارد و تقاضاهای زیادی دارد وضعیت حکومت‌داری هم به همین شکل است. قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد اشاره کرد و با بیان اینکه مشکلات(Difficulties) بازنشستگان را هم داریم، افزود: در بحث بازنشستگان وظیفه سازمان برنامه و بودجه است که مشکلات را برطرف کند و امروز بازنشستگان بهداشت و درمان می‌گویند چطور است که بازنشستگان آموزش و پرورش و وزارت علوم مطالبات خود را گرفته‌‌اند و ما نگرفته‌ایم.

دولت زلزله زدگان کرمانشاه را تنها نگذاشته است
همچنین با گذشت حدود یک سال از وقوع دردناک زلزله کرمانشاه، وزیر بهداشت در هشتمین سفر خود پس از زلزله، 40 پروژه بهداشتی و درمانی را که با کمک خیرین و یا از محل اعتبارات دولتی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته شده بود افتتاح کرد. مقاوم‌سازی و بهسازی بیمارستان سرپل ذهاب، 27 خانه بهداشت که توسط خیرین ساخته شده و بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی از پروژه‌هایی است که در این سفر افتتاح شد. به گزارش وبدا، او در سفر به کرمانشاه گفت: پس از زلزله 7.3ریشتری سال گذشته در استان کرمانشاه، پروژه‌های متعددی از سوی وزارت بهداشت و خیرین در این مناطق آغاز شد که خوشبختانه عمده آنها به پایان رسیده است؛ در جریان این سفر ۴۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید که ۲۷ پروژه آن به همت خیرین و مابقی توسط وزارت بهداشت و مسئولان استانی احداث شده است.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: