کد خبر: ۲۱۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018December 29
باید نظارت و کنترل را بیشتر کرده و برای بی خطر کردن پسماندهایی عفونی الزام ایجاد کرد. مسئولیت تأیید بی خطر شدن پسماندها برعهده سازمان محیط زیست و در تهران با اداره کل محیط زیست است. باید با هماهنگی در این راستا گام های موثر برداشته شود.
شفاآنلاین>سلامت>رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تأیید بی خطرسازی زباله‌های عفونی بر عهده سازمان محیط زیست است، گفت: روزانه 107 تن زباله عفونی در تهران تولید می شود که برخی بی خطرسازی‌های انجام شده این نوع از زباله‌ها مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

به گزارش شفاآنلاین، زهرا صدرعظم نوری ، در تشریح روند بی خطر سازی زباله‌های پزشکی گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند باید بی خطر بودن پسماندهای عفونی به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست برسد و همچنین امحاء پسماندهای پزشکی و خطرناک به عهده تولید کننده است.

وی افزود: بی تردید تا زمانی که پسماندهای پزشکی بی خطرسازی نشده‌اند باید تولید کننده نسبت به بی خطرسازی و جمع آوری آن اقدام کند بر همین اساس در جلساتی با فرمانداری، استانداری، سازمان محیط زیست، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان خواسته شده مسئولیت پسماندهای پزشکی و بی خطر سازی آن را بیمارستان ها و کلینیک ها و مراکز درمانی تقبل کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی توسط وزارت بهداشت، بیمارستان ها و مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده و بر روی این اقدامات نظارت هم وجود دارد البته مواردی هست که این بی خطرسازی کامل انجام نشده است اما به این معنا نیست که این کار اصلا انجام نمی شود و یا زباله های عفونی با زباله های عادی مخلوط می شود.

وی تاکید کرد: باید نظارت و کنترل را بیشتر کرده و برای بی خطر کردن پسماندهایی عفونی الزام ایجاد کرد. مسئولیت تأیید بی خطر شدن پسماندها<Waste> برعهده سازمان محیط زیست و در تهران با اداره کل محیط زیست است. باید با هماهنگی در این راستا گام های موثر برداشته شود.

نوری ادامه داد: آمار دقیقی از میزان تولید پسماند پزشکی در اختیار نیست و اما بر اساس آمار تقریبی ارائه شده توسط کارگروه مدیریت پسماند استان تهران روزانه 115 تن پسماند پزشکی در استان تهران تولید می‌شود که سهم شهر تهران 107 تن است که از حدود 7000 مرکز درمانی شامل بیمارستان ها، مطب ها، آزمایشگاه ها و... جمع آوری می شود.

باید با بهره گیری از زباله سوز فعلی و زباله سوزی که در آینده احداث می شود و در تعامل با وزارت بهداشت و درمان، نسبت به بی خطرسازی این زباله ها<trash> اقدام کنیم که برآیند آن سلامت شهر و شهروندان خواهد بود. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: