کد خبر: ۲۱۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
استفاده از پوشش خدمات تکمیلی بیمه‌ای برای بیماران خاص و سرطانی راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و سرطانی است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی برای بیماران سرطانی کمر شکن است،گفت: استفاده از  پوشش خدمات تکمیلی بیمه‌ای برای بیماران خاص و سرطانی راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌های درمانی بیماران خاص وسرطانی است.

به گزارش شفا آنلاین، سیده فاطمه ذوالقدر درباره هزینه های درمان سرطان وبیماری های خاص در  کشور،گفت:در طرح تحول سلامت تلاش بر این بود که بیماران درد و غمی جز درد و غم بیماری را نداشته باشند تا بتوانند  فارغ از فشارهای اقتصادی و مالی بتوانند پروسه درمان را طی کنند اما افزایش هزینه های درمان، دارو و فشارهای اقتصادی  در  ماه های اخیر، هزینه های مستقیم و غیرمستقیم  بیماران خاص به خصوص  بیماران سرطانی را تحت تاثیر قرار داده است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  براساس هدف گذاری های انجام شده در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه مقرر شده بود که سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی به 30 درصد و افزایش سهم دولت به 70 درصد برسد که تحقق طرح تحول سلامت در همین راستا انجام گرفت.

 ذوالقدر افزود: هزینه‌های بیماران مبتلا به سرطان از شیمی ‌درمانی(Chemotherapy) و رادیوتراپی تا دیگر خدمات پزشکی برای اقشار مختلف جامعه کمرشکن شده  است و آن هدفگذاری که قرار بود پس ازطرح تحول سلامت رخ دهد و این هزینه ‌ها رایگان شود آنگونه که باید محقق نشده است.

 لزوم استفاده  از بیمه های تکمیلی برای بیماران سرطانی و خاص
 وی ادامه داد: براین اساس با توجه به مشکلات و آشفتگی وضعیت دارو، درمان و هزینه های سرسام آور بیماری های خاص رایزنی های بسیاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی(Social security) و بهزیستی کشور داشته ایم تا در بودجه سال 98 افزایش سهم اعتبارات برای این بیماران را انجام شود و بیماران خاص بتوانند از پوشش حداکثری بیمه های تکمیلی استفاده کنند.

 نماینده مردم تهران در  مجلس افزود:  داروهای استاندارد  و با کیفیت به کفایت می بایست در اختیار بیماران قرار بگیرد تا بتوانیم با تأمین هزینه های دارو، درمان و در دسترس بودن داروهای مربوطه بخشی از فشارهای وارد بر خانواده های دارای بیماری های خاص را کنترل کنیم که با توجه به تقدیم لایحه بودجه 98 مراتب مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم تأمین موارد مدنظر این رویکرد در بودجه سال 98 مدنظر قرار خواهد گرفت.

هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی  برای بیماران سرطانی  کمر شکن است
نایب رییس کمیسیون فرهنگی  مجلس با بیان اینکه هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی  برای بیماران سرطانی  کمر شکن است یادآورشد:  استفاده از  پوشش خدمات تکمیلی راهکاری اساسی برای کاهش هزینه های درمانی بیماران خاص وسرطانی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: