کد خبر: ۲۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
حتماً صبحانه بخورید و خوردن یک عدد تخم‌مرغ در صبحانه پروتئین مورد نیاز مغز شما را تأمین می‌کند. خوردن شیر، جوانه‌ی گندم و در صورت امکان عسل هم برای وعده‌ی صبحانه بسیار مفید است
شفاآنلاین>اجتماعی>یادشان می‌رود که خوردن بعضی غذاها آدم را دچار خواب‌آلودگی می‌کنند و حتی تمرکز را کاهش می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین، برای همین لازم است بایدها و نبایدهای خوراکی‌های شب امتحان را مرور کنیم.

_ همیشه یکی از مهم ترین توصیه‌های تغذیه‌ای ما برای شب امتحان، خوردن انواع مغزها بود که حالا با توجه به قیمت بالای این مغرها و دانه‌های خوراکی حرف‌مان را پس می‌گیریم! و سراغ خوراکی‌های جایگزین می‌رویم. مثلاً تخمه‌ی افتاب‌گردان را می‌توان جایگزین کرد که قیمت مناسب‌تری دارد، اما به دلیل سوخت‌رسانی به مغز<the brain>، سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مغزی و کمک به ماندگاری هر چه بیش‌تر مطالب در حافظه، میان وعده‌ی مناسبی برای روزهای امتحان به‌شمار می‌آید.

البته تخمه آفتابگردان و یا هر خوراکی دیگری را نباید درست هم‌زمان با درس‌خواندن خورد. چون شکستن تخمه حواس شما را از درس پرت می‌کند و نتیجه‌ی معکوس می‌دهد. خوراکی‌ها را می‌توانید در فاصله‌ی بین درس‌ها و به‌عنوان جایزه در نظر بگیرید و میل کنید.

– نکته‌ی مهم این است که حتماً صبحانه بخورید و خوردن یک عدد تخم‌مرغ در صبحانه پروتئین مورد نیاز مغز شما را تأمین می‌کند. خوردن شیر، جوانه‌ی گندم و در صورت امکان عسل هم برای وعده‌ی صبحانه بسیار مفید است.

– برای ناهار بهتر است غذایی بخورید که آن را دوست دارید تا با علاقه غذا بخورید و دچار بی‌اشتهایی ناشی از اضطراب امتحان نشوید.

– در وعده‌ی شام خوردن کربوهیدرات‌ها می‌تواند باعث آرامش شما بشود، اما بهتر است کم و سبک بخورید تا احساس سنگینی نکنید. بنابراین سیب‌زمینی، ماکارونی و انواع برنج مناسب هستند. علاوه بر این غذاهای کم‌حجم و مقوی هم مفیدند، مثل انواع سوپ و یا جگر و دل و قلوه!

– در این روزها که درگیر درس‌خواندن و امتحانات هستید، خوردن ماست، دوغ ترش، شیرینی‌جات و تنقلات، غذاهای سنگین و غذاهای سرخ‌کردنی فست‌فود و کله‌پاچه را فراموش کنید.

– این روزها زیاد آب بنوشید و مصرف قهوه و کافئین با این توجیه که باعث کم‌خوابی و سرحال آمدن شما می‌شود و به‌خاطر همین، فرصت بیش‌تری برای درس‌خواندن خواهید داشت، اشتباه است؛ چون قهوه و کافئین اضطرب‌آورند و اضطراب باعث کاهش یادگیری و تمرکز می‌شود.

– می‌توانید به جای کافئین، از دم‌نوش‌های مناسب استفاده کنید. دم‌نوش نعناع و عسل، چای کم‌رنگ و یا شربت زعفران نوشیدنی‌های مناسب این روزها هستند.

– این روزها می‌توانید فالوده‌ی سیب، عسل، گلاب و بیدمشک بخورید و کلاً خوردن انواع میوه‌ها را فراموش نکنید، هر میوه‌ای که در خانه دارید.

– در زمان استراحت اصلاً سراغ بازی‌های رایانه‌ای نروید. این بازی‌ها به سوخت‌وساز مغزی نیاز دارند و بهتر است این بازی‌ها را بگذارید برای بعد از امتحانات.

– بهتر است در زمان درس‌خواندن، به‌خصوص درس‌های حفظی، موسیقی هم گوش ندهید تا حواس‌تان پرت نشود.همشهری آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: