کد خبر: ۲۱۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018December 26
چنانچه فردی تغذیه سالم داشته باشد و بتواند وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارد می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغذیه مناسب می‌تواند در کاهش عوارض ناشی از روش‌های درمانی(شیمی درمانی) کمک کننده باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر عزت‌الله فاضلی مقدم با بیان اینکه ارتباط بیش از یک‌سوم سرطان‌ها با تغذیه ثابت شده است، افزود: در بسیاری از موارد تا 70 درصد سرطان‌های خاص با تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی برطرف شده است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی تغذیه سالم داشته باشد و بتواند وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارد می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید براینکه تغذیه سالم در امر پیشگیری از بروز سرطان‌ها نقش مهمی دارد، بیان کرد: حتی در مواردی که فردی به سرطان مبتلا می‌شود تغذیه مناسب می‌تواند در کاهش عوارض ناشی از روش‌های درمانی(شیمی درمانی) کمک کننده باشد به عنوان مثال فردی که شیمی درمانی و رادیوتراپی(Radiotherapy) می‌کنند بایک سری عوارض مواجه است که تغذیه مناسب در این دوران می‌تواند در کاهش این عارضه‌ها البته بسته به نوع سرطان کمک کننده باشد و یک سری توصیه‎های تغذیه‎ای در افزایش اثربخشی روش‌های درمانی و کاهش عوارض این درمان‌ها مفید خواهد بود.

فاضلی مقدم عنوان کرد: با انجام شیمی‌درمانی برخی از افراد با حالت تهوع و استفراغ مواجه شده و اشتهای آنان کم می‌شود که تغذیه مناسب می‎تواند در روند تاثیرگذاری این درمان اثربخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که شیمی درمانی می‌کنند باید انرژی کافی را دریافت کنند روند درمان آنها با اثربخشی بیشتری ادامه پیدا کند و چنانچه فردی انرژی کافی را دریافت نکند سیستم بدنش با آسیب زیادی مواجه خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: تغذیه و غذای سالم در زندگی افراد مهم است و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

فاضلی مقدم با بیان اینکه برای کاهش عوارض شیمی درمانی و اشعه درمانی و تاثیر بیشتر روند بهبود درمان در افراد مبتلا به سرطان نیاز است این افراد در تیم پزشکی معالج خود متخصص تغذیه را در نظر بگیرند که متاسفانه این مهم مغفول مانده است، بیان کرد: قطعا استفاده از توصیه‌های یک متخصص تغذیه می‌تواند روند بهبودی این‌گونه بیماران را تسریع ببخشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: