کد خبر: ۲۱۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018December 26
در رابطه با سهمیه‌هایی که گلایه دارند، در حوزه تامین نیروی متخصص پزشکی(medical) در نقاط محروم با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه بودیم به این صورت که پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی به نقاط محروم نمی‌رفتند
شفاآنلاین>سلامت> سهمیه مناطق محروم را تصویب کردیم زیرا پزشکان متخصص طرح خود را می‌فروختند و در کلان‌شهرها فعالیت می‌کردند!!

به گزارش شفاآنلاین، محمد حسین قربانی در واکنش به انتشار خبری از سوی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه مجلس و دولت گاهی در کار دانشگاه‌ها دخالت می‌کنند که این آسیب‌زننده بوده و دخالت‌های تکنیکی است که در امور آموزشی اختلال ایجاد می‌کند، گفت: در رابطه با سهمیه‌هایی که گلایه دارند، در حوزه تامین نیروی متخصص پزشکی(medical) در نقاط محروم با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه بودیم به این صورت که پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی به نقاط محروم نمی‌رفتند.

وی تصریح کرد: ما در سال 93-94 سهمیه 30 درصد بومی پزشکی برای وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که بسیاری از افراد بومی که با بهره‌مندی از این سهمیه در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند، فارغ‌التحصیل می‌شوند و تعهد می‌دهند که به مدت 10 تا 15 سال الزاما در مناطق محروم حضور داشته باشند و برای ارائه خدمات به مردم در آنجا بمانند و حق نقل و انتقال هم ندارند.

قربانی تاکید کرد: همان طور که مستحضرید در سال‌های گذشته پزشکان متخصص طرح خود را می‌فروختند و در مناطق برخوردار و کلان شهرهایی همچون تهران فعالیت می‌کردند که در این شرایط نمی‌توانستیم عدالت تامین نیروی انسانی و ارائه خدمت در حوزه بهداشت و درمان (cure)را ایجاد کنیم، بنابراین برای رفع این مشکل در همین مجلس و کمیسیون بهداشت فضا را برای آقایان در وزارت بهداشت تلطیف کردیم.

مطرح شدن بحث فروش طرح تخصص از سوی یک دندانپزشک، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت، و بی‌اطلاعی وی از قوانین طرح اجباری سوال‌برانگیز است. درحالیکه هیچگونه مدارکی دال بر مجوز فروش طرح وجود ندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: