کد خبر: ۲۱۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
سید علی کشاورز متخصص تغذیه درخصوص عوارض استفاده چیپس و اسنک های پف شده گفت: این دسته از خوراکی ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و باید از مصرف زیاد آن ها پرهیز شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: چیپس و غلات حجیم شده با پر کردن حجم معده و محروم کردن فرد از مصرف غذاهای مفید، موجب اختلال در رشد کودکان می ‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، سید علی کشاورز متخصص تغذیه درخصوص عوارض استفاده چیپس و اسنک های پف شده گفت: این دسته از خوراکی ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و باید از مصرف زیاد آن ها پرهیز شود.

کشاورز با بیان اینکه استفاده از این خوراکی ها به ویژه برای کودکان توصیه نمی شود، تصریح کرد: چیپس و غلات حجیم شده حجم معده را پر کرده و فرد را از استفاده مواد غذایی مفید محروم می‌کند. 

وی افزود: به همین دلیل مصرف آن ها موجب اختلال در رشد کودکان می ‌شود. 

این متخصص تغذیه بر عدم مصرف این تنقلات برای بزرگسالان نیز به دلیل تاثیر منفی بر روی سیستم گوارش تاکید کرد. 

کشاورز با بیان اینکه روغن ها، مواد شیمیایی و مواد افزودنی موجود در چیپس و اسنک های پف شده برای سلامتی خطرناک اند، عنوان کرد: هرچند اسنک های پف کرده از ذرت درست می شوند اما مواد شیمیایی دیگر موجود در آن ها برای سلامتی بسیار مضر است. 

وی درخصوص رنگ های خوراکی به کار رفته در این دسته از خوراکی ها نیز توضیح داد: اکثر این رنگ ها مجاز اند اما باز هم قابل اعتماد نیستند. 

کشاورز افزود: از سوی دیگر حتی اگر از رنگ های مجاز خوراکی هم استفاده شده باشد، به دلیل اینکه مواد شیمیایی اند برای سلامتی مضر اند و در حتی در مصرف مطمئن ترین مواد شیمیایی هم باید محتاط بود. 

این متخصص تغذیه نمک موجود در چیپس و اسنک های پف کرده بسیار زیاد است، تصریح کرد: نمک زیاد، استفاده از روغن های فراوان در تولید و نوع پخت این مواد موجب ارزش غذایی پایین آن ها است و برای بدن هیچ فایده ای ندارند. 

کشاورز وجود اکسیدان های زیاد در این خوراکی ها را موجب ابتلا به بیماری های قلبی(Heart disease) و عروقی، سرطان و بیماری های ایمنی در طولانی مدت خواند.

وی به طور کل استفاده از تمام مواد غذایی فرآوری شده همچون سوسیس، کالباس، چیپس و غیره را به دلیل وجود روغن های جامد و چربی بالا برای سلامتی خطرناک خواند و بر پرهیز از مصرف آن ها توصیه کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: