کد خبر: ۲۱۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
در برخی از افراد التهاب، عامل اصلی در بروز علائم افسردگی به حساب می‌آید که با تشخیص آن می‌توان به جای تجویز روش‌های درمانی مرسوم همچون تجویز دارو و روان‌درمانی، رویکرد متفاوتی اتخاذ کرد
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان در پاسخ به این پرسش که چه عواملی موجب افسردگی می‌شوند، اظهار داشتند: به نظر این سوالی ساده است اما حقیقت این است که تاکنون پاسخ قطعی به آن امکان‌پذیر نبوده‌ است.

به گزارش شفاآنلاین، درمان‌هایی که برای رفع مشکل افسردگی مطرح می‌شود متنوع هستند.

متخصصان مصرف داروهای رایج موثر در کاهش علائم این بیماری را تجویز می‌کنند اما در برخی موارد عوارض این داروها از فوائد آن‌ها بیشتر است. همچنین ممکن است روان‌درمانی توصیه شود هرچند این امکان وجود دارد که این راهکارها نیز اثربخش نباشند.

یکی از متخصصان ارشد روان‌پزشکی، "التهاب" را عامل فیزیکی و ساده‌ای می‌داند که نقش مهمی در "سلامت روان" بازی می‌کند و می‌تواند مسیر درمان افسردگی را تغییر دهد.

«ادوارد بولمور» از دانشگاه کمبریج گفت: با انجام تست خون<Blood> روی بیماران می‌توان به ایده بهتری برای درمان بیمار مبتلا به افسردگی دست پیدا کرد چرا که طبق بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد مبتلایان به افسردگی در جهان رو به افزایش است و اکنون این مشکل روحی روانی بزرگترین عامل ناتوانی در سراسر جهان به حساب می‌آید.   

این روان‌پزشک افزود: افسردگی مشکلی شایع است. همچنین در تمامی مبتلایان به این بیماری یک عامل تاثیرگذار وجود ندارد. در برخی از افراد التهاب، عامل اصلی در بروز علائم افسردگی به حساب می‌آید که با تشخیص آن می‌توان به جای تجویز روش‌های درمانی مرسوم همچون تجویز دارو و روان‌درمانی، رویکرد متفاوتی اتخاذ کرد.

 به گفته این روان‌پزشک در صورتیکه با انجام تست خون و تشخیص وجود التهاب در بدن بیمار، شواهد نقش این عامل در بروز علائم افسردگی تایید شود، می‌توان با داروهای ضد التهابی به درمان جدیدی دست پیدا کرد که همچون نوع جدیدی از داروهای افسردگی عمل می‌کند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: