کد خبر: ۲۱۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
از نظر عمده مردم میلیونرشدن و یک فرد پولدار بودن تا قبل از 30 سالگی بیشتر یک فانتزی است تا یک واقعیت. اما از نظر منطق این موضوع نه تنها فانتزی نیست، بلکه ممکن و قابل دسترس است
شفا آنلاین>اجتماعی> گرنت کاردون، کارشناس فروش بین الملل که از سوی روزنامه نیویورک تایمز به عنوان پرفروش ترین ناشر شناخته شده یکی از موفق ترین کارآفرینان دنیا است. شوی رادیویی این فرد ثروتمند با عنوان Cardone Zone یکی از محبوب ترین برنامه های رادیویی است. او تاکنون موسس سه شرکت تحت عناوین کاردون اینترپرایز، هلدینگ املاک کاردون و گروه کاردون بوده است.
 
او دیدگاه های کارشناسانه خود در زمینه فروش و تجارت را به عنوان یک فرد موفق برای ایجاد انگیزه در افراد در پنج جلد کتاب منتشر کرده است. کتاب های او شامل فروش برای نجات، راهنمای نجات از مخمصه، اگر اول نباشی آخر می شوی، قوانین 10X و بفروش یا به حراج برو می شود.
 
کاردون اخیرا برای سایت شناخته شده کارآفرینی، مطلبی نوشته که در آن 10 راز میلیونرشدن را آموزش می دهد. در ادامه نکات این نویسنده سرمایه دار را می خوانیم. پولدار شدن و میلیونر شدن همیشه یک تابو بوده است. از نظر عمده مردم میلیونرشدن و یک فرد پولدار بودن تا قبل از 30 سالگی بیشتر یک فانتزی است تا یک واقعیت. اما از نظر منطق این موضوع نه تنها فانتزی نیست، بلکه ممکن و قابل دسترس است. من در سن 21 سالگی، از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، تقریبا ورشکسته و تا خرخره در قرض؛ اما در سن 30 سالگی به یک میلیونر تبدیل شدم. در سن 21 سالگی فکر نمی کردم که یک روز اینقدر پولدار باشم.
 
نه این که آرزویی در سر نداشته باشم اما همیشه فکر می کردم کاری پیدا کنم که بتوانم خرج زندگی ام را دربیاورم. بعد از آن که وضع زندگی ام بهبود پیدا کرد و یک سرمایه دار شدم، همیشه در ذهنم کارهایی را که در این مدت انجام داده بودم، مرور می کردم و این که چه نکاتی منجر به این موفقیتم شد. حالا می خواهم 10 گام برای تضمین میلیونر شدن تا سن 30 سالگی را با شما به اشتراک بگذارم. شاید به دردتان بخورد.
 
چگونه قبل از 30 سالگی میلیونر شویم؟
 
1. دنبال پول بروید
 
در شرایط اقتصادی دنیای امروز شما نمی توانید یک مسیر برای پولدارشدن داشته باشید و چشم به میلیونر شدن بدوزید. دوران تلاش برای یک درآمد و تضمین آن و به رفاه رسیدن به سر رسیده است. دیگر نمی توان در یک اداره ماند و سخت کار کرد و به رفاه رسید. حالا هر فرد باید برای سرمایه دار شدن نقشه راه داشته باشد و براساس برنامه ریزی عمل کند. اولین گام برای میلیونر شدن این است که درآمد خود را افزایش دهید و این افزایش را همیشه در نظر داشته باشید و هر روز با خود تکرار کنید.
 
درآمد من 9 سال پیش 3000 دلار در ماه بود و حالا به 20 هزار دلار در ماه رسیده است. از همین امروز به دنبال پول بروید. این کار شما را مجبور می کند درآمدهای خود را کنترل کنید و فرصت ها را بیابید. منظور از افزایش درآمد این است که شما در هر روز باید به فکر یک منبع درآمد جدید باشید نه آن که فقط در یک کار فروش تان را بیشتر کنید، بلکه راه های کسب درآمدتان را افزایش دهید.

2. تظاهر نکنید؛ واقعا پولدار شوید
 
من اولین ماشین یا حتی اولین ساعت لوکسم را تا زمانی که درآمد خوب نداشتم، تهیه نکردم. زمانی این کار را برای خودم کردم که چندین منبع درآمدی مطمئن داشتم. حتی وقتی به یک میلیونر تبدیل شدم، ماشین قدیمی خودم را سوار می شدم. این که شما سعی کنید خود را پولدار نشان دهید، چیزی به شما نمی افزاید، یا حتی این که دیگران فکر کنند شما پولدار هستید. سعی کنید شما را به خاطر چارچوب های کاری تان بشناسند، نه برای زرق و برق هایی که به زندگی تان می افزایید.

3. برای سرمایه گذاری پس انداز کنید، نه برای مواقع  اضطراری
 
تنها دلیل پس انداز استفاده از آن برای سرمایه است. پول پس اندازتان را در یک حساب امن و غیرقابل دسترس بگذارید. هیچ وقت از این حساب برای کار دیگری استفاده نکنید، حتی برای موارد اورژانسی. این کار شما را وادار می کند که مرحله یک را دنبال کنید. یعنی برای نیازهای اورژانسی و سایر نیازها به دنبال درآمد دیگری باشد، نه آن که به پس اندازتان تکیه کنید. تا امروز من هر سال تقریبا دو بار ورشکسته شده ام. دلیلش این بوده که مازاد پولم را در حسابی گذاشته ام که نتوانم به آن دسترسی داشته باشم.
 
این سرمایه قرار است برای شما درآمد بیافریند نه این که تنها زخمی را درمان کند و از بین برود. به این فکر کنید که اگر این سرمایه در اختیارتان نباشد و برای شما درآمد نیافریند، ممکن است در آینده جدا از دورماندن از آرزوهاتان، چالش های مالی داشته باشید که با درآمد روزمره شما حل نشود. فکر کنید اگر این پول را خرج کنید، پدر نان آور خانه را کشته اید و حالا کسی نیست که تامین تان کند. یا فکر کنید که شما گاوی در خانه دارید که شیر می دهد و هر سال برای شما گوساله ای می زاید، شاید فروشش بتواند سقف بالای سرتان شود، اما قطعا از روز بعد از فروش شما گرسنه خواهیدماند.
 
4. از وام های بدون کاربرد دوری کنید
 
برای خودتان یک قانون بگذارید که هیچ قوتی پولی را قرض نگیرید که برای شما سودی ندارد. من برای خرید یک ماشین پول قرض گرفتم و دلیلش این بود که آن ماشین برای من درآمد داشت. بیشتر افراد برای جامه عمل پوشاندن به آرزوهای کوچک شان وام هایی می گیرند که سال ها اقتصاد آنها را به چالش می کشد، خرید ماشین، خرید تلویزیون ال سی دی، یا حتی مسافرت رفتن دلیل خوبی برای گرفتن وام نیست.
 
وام باید سرمایه زایشی شما را افزایش دهد، نه آن که تنها بر بدهی های شما بیافزاید تا به اصطلاح تفریحی به زندگی شما افزوده شود. افراد پولدار فقط در صورتی وام می گیرند که بخواهند آن را سرمایه کنند و منبع درآمدهای شان را افزایش دهند. مردم فقیر وام می گیرند تا چیزهایی بخرند که مردم پولدار را پولدارتر کنند.

5. با پول همچون یک عاشق حسود برخورد کنید
 
میلیون ها نفر آرزوی آزادی مالی دارند، اما تنها آنهایی که آن را اولویت خود قرار می دهند، میلیون می شوند. برای آن که پولدارشوید و پولدار بمانید، باید این کار را اولویت خود قرار دهید. پول همچون یک عاشق حسود است. به آن بی توجه شوید، آن هم به شما بی توجه می شود، شاید حتی بدتر از شما؛ شما را ترک می کند و به سراغ کسی می رود که پول اولویتش باشد. پول با کسی می  ماند که پول را دوست دارد و برای نگه داشتنش برنامه می چیند. خود را بی نیاز از درآمد بدانید، پول از شما دوری می کند.

6. پول هیچ وقت نمی خوابد
 
پول چیزی راجع به ساعت، برنامه ریزی یا تعطیلات نمی داند؛ پس شما هم آنها را فراموش کنید. پول عاشق مردمی است که چارچوب های کاری قوی دارند. وقتی من 26 سالم بود، در فروشگاهی کار می کردم که تا ساعت هفت باز بود، اما همیشه می توانستید تا ساعت 11 شب من را در حال فروش بیشتر از تایم معمول پیدا کنید. هیچ وقت تلاش نکنید که زرنگ ترین یا خوش شانس ترین فرد باشید. تا جایی که می توانید کارکنید تا تضمین دهید که از همه بیشتر کار می کنید. کارکردن بیشتر به شرط داشتن درآمد بیشتر. هیچ وقت در شرایطی نباشید که کار می کنید ولی درآمدی را برای خود متصور نشوید.

7. فقر هیچ معنایی ندارد
 
زمانی من فقیر بودم و این خیلی حس بدی داشت. همیشه به قدر قناعت پول داشتم و این واقعا برایم دردآور بود. باید همه ایده ها و مسائلی که منجر به فقر شما می شود را حذف کنید. به قول بیل گیتس این که شما فقیر به دنیا بیایید، تقصیر شما نیست اما اگر فقیر از دنیا روید، دیگر کسی جز خودتان مقصر نیست. شما باید واژه فقر را برای خود بی معنا کنید. باید جوری عمل کنید که همیشه درآمد لازم برای نیازها و حتی بیشتر داشته باشید و در کنار آن راهی برای پس انداز و سرمایه گذاری هم باشد.
 

 
8. یک مربی میلیونر پیدا کنید
 
بیشتر ما در طبقه متوسط یا فقیر جامعه به دنیا می آییم و همیشه خودمان را در محدودیتها و ایده های همان گروه نگه می داریم. من همیشه کارهای میلیونرها را مطالعه می کنم و آن کارها را دوبرابر برای خودم اجرایی می کنم. برای خودتان یک مربی شخصی میلیونر بیابید و همیشه کارهای شان را مطالعه کنید. بیشتر افراد پولدار شدیدا سخاوتمند هستند و دانش و منابع خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. ایده ها و افکار یک میلیونر شاید نتواند برای شما کسب و کار شود اما قطعا می تواند شما را در مسیر کسب و کار فعلی تان جلو بیندازد. همیشه ایده های خوب، ذهن را باز می کنند.

9. از پول خود برای برداشتن وزنه های سنگین استفاده کنید
 
سرمایه گذاری درواقع جام مقدس میلیون شدن است. این جام را باید سربکشید تا کامیاب شوید. این واقعیت را سرلوحه خود کنید که سرمایه شما باید درآمد بیشتری از کار شما بیافریند. اگر شما درآمد مازاد نداشته باشید، نمی توانید سرمایه گذاری کنید. دومین جایی که من کارم را در آن شروع کردم، شرکتی بود که 50 هزار دلار برای سرمایه گذاری از من طلب کرد؛ آن شرکت در 10 سال گذشته هر ماه به من 50 هزار دلار سود می دهد.
 
سومین سرمایه گذاری من در حوزه املاک بود، جایی که من با 350 هزار دلار سرمایه آغاز به کار کردم، آن پول تقریبا بخش بزرگی از دارایی های من بود؛ اما همچنان آن سرمایه را امروز دارم و برای من درآمدزایی دارد. سرمایه گذاری تنها دلیل برای انجام دیگر گام های میلیونرشدن است و پول شما باید- باید- کار کند و وزنه های سنگین را برای شما بردارد.

10. برای 10 میلیون دلار گام بردارید، نه یک میلیون دلار
 
تنها اشتباه مالی من در طول عمرم این بود که به اندازه کافی بزرگ فکر نکردم. شما را تشویق می کنم که به بیش از یک میلیون دلار فکر کنید. روی این سیاره خاکی اصلا قحطی پول نیست، تنها تعداد کمی از افراد هستند که به اندازه کافی بزرگ فکر می کنند. آن قدر بزرگ که شاید اگر آن را به دیگران بگویید، فکر کنند شما دچار جنون شده اید. آرزوها باید بزرگ و باورآفرین باشند. باید فرد را نگران کنند. نگران اینکه به آن آرزو دست نیافته است. اگر این طور باشد هر ساعت به دنبال آن می رود و همچون قسطی که باید پرداخت شود برای آن بال بال می زند.
 
این 10 گام را دنبال کنید، من تضمین می دهم که شما پولدار شوید. سعی کنید از افرادی که می گویند آزادی مالی یک طمع ذاتی است، دوری کنید. از طرح های یک شبه پولدار شدن دوری کنید، چارچوب کاری داشته باشید و هیچ وقت تسلیم نشوید و زمانی که این کار را کردید و میلیونر شدید، برای کمک به دیگران اشتیاق داشته باشید و به همه کمک کنید که به یک میلیونر تبدیل شوند.ماهنامه پیشه و تجارت -


سید محمد میرزامحمدزاده:

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: