کد خبر: ۲۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
سبزیجات برگ دار، غلات کامل، آجیل، نخود و لوبیا برای از بین بردن چربی های اعماق شکم شما مفیدند
 شفا آنلاین>سلامت> معمولا عادت های زندگی غلط و رژیم غذایی نامناسب منجر به بزرگتر شدن شکم می شوند و گاهی حتی با ورزش زیاد هم نمی توانید بر آن غلبه کنید مگر این که این عادت ها را تغییر دهید و درست و منظم ورزش کنید.

برای از بین بردن چربی شکم فیبر بیشتری مصرف کنید

به گزارش شفا آنلاین:سبزیجات برگ دار، غلات کامل، آجیل، نخود و لوبیا برای از بین بردن چربی های اعماق شکم شما مفیدند. این چربی های احشایی خطناک ترین نوع چربی در بدن هستند که اطراف اندام های اصلی از جمله کبد، پانکراس و کلیه را می گیرند.

چربی های احشایی را نمی توانید با ورزش از بین ببرید. برای از بین بردن آن ها باید عادت های غذایی و فعالیت روزانه خود را تغییر دید.  افرادی که وزن بیشتری دارند احتمال چربی احشایی در بدنشان بیشتر است. با کاهش وزن چربی های بدن<Body fat> از جمله چربی های احشایی هم از بین می روند.

چربی های اشباع شده در غذاهای حیوانی، روغن نارگیل پالم و لبنیات پرچرب را محدود کنید. سعی کنید از چربی های سالم مانند روغن های گیاهی و ماهی که غنی از امگا 3 است استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده اند که ورزش های با شدت بالا ن30 ثانیه ای چربی سوزی موثرتری دارند.


برای از بین بردن چربی شکم خواب کافی داشته باشید

افرادی که کمتر از 5 ساعت در روز می خوابند چربی شکم بیشتری دارند ولی خواب بیشتر از 8 ساعت هم همین مشکل را ایجاد می کند. موقع خواب اتاقتان راخنک نگه دارید.


به دنبال راه حل سریع برای از بین بردن چربی شکم نباشید

ورزشکار در باشگاه

جراحی هی زیبایی راه حل شما نیستند. لیوساکشن به داخل دیواره شکم نفوذ نمی کند بنابراین نمی تواند چربی شکم احشایی را از بین ببرد. رژیک های غذایی فوری هم به درد شما نمی خورد بهترین روش تغییر آهسته و مداوم بهترین گزینه پیش روی شماست.


برای از بین بردن چربی شکم آرام باشید

آیا استرس زیادی دارید؟ استرس باعث می شود مصرف قدو چربی شما بالا برود و هورمون استرس باعث می شود کمتر بخوابید، کمتر ورزش کنید و  چربی بیشتری در شکم ذخیره شود بنابراین بهتر است با مدیتیشن، ورزش و گوش دادن به موسیقی یا روش های خاص خودتان استرس را کاهش دهید.


در مورد نوشیدنی تان تجدید نظر کنید

لاته، نوشابه یا آبمیوه های صنعتی کالری زیادی دارند. بنابراین یکی از موثرترین روش ها برای کاهش چربی شکم جایگزین کردن آب ساده یا آب سبزیجات یا قهوه تلخ به جای نوشیدنی های پرکالری است.


برای از بین بردن چربی شکم سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می شود به جای باسن و ران، چربی بیشتری در شکم جمع شود. از سوی دیگر سیگار کشیدن احتمال بیماری دیابت، سرطان، بیماری قلبی و ریوی را افزایش می دهد.


به جای سایز لباس کمرتان را اندازه بگیرید

سایر لباس در شرکت های مختلف متفاوت است بنابراین ملاک درستی برای اندازه گیری نیست. بهتر است سایز دور کمرتان را بیرید. دور کمر زنان باید کمتر از 87 سانت و دور کمر مردان باید کمتر از 100 سانت باشد. با وجود این که این سایر دور کمر نشان دهنده اضافه وزن است ولی اضافه وزن بیشتر از این منجر به حمله قلبی، سکته مغزی یا انواع سرطان می شود.


برای از بین بردن چربی شکم وزنه بزنید

بر اساس یک مطالعه مردانی که روزانه 20 دقیقه تمرین با وزنه داشتند نسبت به مردانی که تمرینات هوازی مثل دوچرخه سواری انجام می دهند، چربی شکم کمتری دارند. تمرینات قدرتی روزانه در زنان و مردان تاثیر بیشتری بر کاهش چربی شکم دارد.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: