کد خبر: ۲۱۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
این روش مشتمل بر طرف تلفیق دو روش تصویربرداری، شامل تصویربرداری پزشکی هسته‌ای همراه با تصویر برداری رادیولوژی (سی تی اسکن یا ام آر آی) است
شفاآنلاین>سلامت> دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مزایا و کاربردهای روش تصویر برداری هیبرید ایمیجینگ گفت: این روش برای تشخیص، پیگیری و پاسخ به درمان بیماران سرطانی حائز اهمیت است.

به گزارش شفاآنلاین، مهرداد بخشایش کرم مسئول کمیته هیبرید ایمیجینگ سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران در ارتباط با روش تصویر برداری هیبرید ایمیجینگ اظهار کرد: این روش مشتمل بر طرف تلفیق دو روش تصویربرداری، شامل تصویربرداری پزشکی هسته‌ای همراه با تصویر برداری رادیولوژی (سی تی اسکن یا ام آر آی) است.

وی با اشاره به اینکه این روش پیشرفته ترین روش تشخیصی پزشکی به شمار می‌رود و راهکاری برای کمک به بیماران سرطانی محسوب می شود، افزود: این روش همچنین جهت تصویر برداری در بیماری های قلبی عروقی و بیماری‌های اعصاب مرکزی نیز به کار می‌رود البته در اکثر موارد (۸۵ درصد) استفاده از این روش در تشخیص، پیگیری و پاسخ به درمان بیماران سرطانی به کار می‌رود.

مسئول کمیته هیبرید ایمیجینگ ادامه داد: حدود پنج تا شش سال از شروع به کار گیری و استفاده از این روش در ایران می‌گذرد و اولین مرکز بهره‌برداری با روش هیبرید ایمیجینگ در بیمارستان مسیح دانشوری زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی(medical) شهید بهشتی بوده است.

 بخشایش کرم با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳ هزار بیمار با استفاده از روش تصویربرداری هیبرید ایمیجینگ در این مرکز درمانی بهره‌مند شده اند، گفت: با استفاده از این روش بررسی ضایعات به صورت دقیق انجام می‌گیرد و بیماران مبتلا به سرطان، بررسی، پاسخ به درمان و پیگیری بیماریشان با تلفیق دو روش تصویر برداری به طور همزمان صورت می‌گیرد و از اتلاف وقت بیمار و رفت و امد آنها به بیمارستان (Hospital)می‌کاهد.

سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتو نگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه ، تصویربرداری در زنان و مامایی ، تصویربرداری آنکولوژی ، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید  ۳ تا ۶ اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش های بین المللی برج میلا برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: