کد خبر: ۲۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
محمد نعیم امینی فرد: هر چه بیشتر بتوان به سمت ارائه خدمات قابل ارائه در فضای غیربیمارستانی اقدام کرد گامی مهم در حوزه سلامت خواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه اجرای طرح مراقبت در منزل هزینه‌های اقامتی بیمارستان و معضل کمبود پرستار و تخت بیمارستانی را تا حدودی کاهش می دهد از عدم حمایت بیمه ای مناسب از این طرح انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نعیم امینی فرد با تاکید بر اینکه اجرای طرح مراقبت در منزل هزینه های اقامتی بیمارستانی را کاهش می دهد، گفت: هر چه بیشتر بتوان به سمت ارائه خدمات قابل ارائه در فضای غیربیمارستانی اقدام کرد گامی مهم در حوزه سلامت خواهد بود.

به ازای هر هزار نفر بیمار 1.9 تخت بیمارستانی وجود دارد
علیرغم راه اندازی و افزودن 20 هزار تخت بیمارستانی در سال های اخیر اما هنوز با کمبود تخت مواجه هستیم به گونه ای که به ازای هر هزار نفر بیمار 1.9 تخت بیمارستانی وجود دارد که با توجه به تعداد بالای بیماران این تعداد تخت جوابگو نیست

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از کمبود شدید تخت های بیمارستانی در کشور انتقاد کرد و افزود: علیرغم راه اندازی و افزودن 20 هزار تخت بیمارستانی در سال های اخیر اما هنوز با کمبود تخت مواجه هستیم به گونه ای که به ازای هر هزار نفر بیمار 1.9 تخت بیمارستانی وجود دارد که با توجه به تعداد بالای بیماران این تعداد تخت جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه تراکم کاری در بیمارستان با کمبود پرسنل و پرستار خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند، ادامه داد: بی شک با اجرای طرح مراقبت در منزل می توان بخشی از معضل کمبود تخت بیمارستانی و پرستار را کاهش داد و همچنین توجه پزشکان و پرستاران معطوف به بیمارانی می شود که نیاز صد در صدی به خدمات بیمارستانی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در بیمارستان ها و مراکز درمانی با پدیده ای تحت عنوان عفونت های بیمارستانی روبرو هستیم که به طور حتم در صورتی که فردی به طور مطلق نیاز به خدمات بیمارستانی نداشته باشد و بتوان خدمات را در جای دیگری غیر از بیمارستان ارائه داد باید به این سمت و سو حرکت کرد تا عفونت های بیمارستانی(Hospital Infections) هزینه قابل توجهی را به حوزه سلامت تحمیل نکند.

تلاش برای ایجاد ردیفی جهت جذب پرستار
امینی فرد یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان به تازگی نشستی را با حضور وزیر بهداشت، معاونت سازمان برنامه و بودجه و پرستاری برگزار کرد که با توجه به کمبود شدید نیروی پرستاری در سال جاری گشایشی از طریق ایجاد ردیف ها برای بکارگیری و جذب پرستار انجام شود.

اجرای مناسب طرح مراقبت در منزل مستلزم حمایت های بیمه ای و تصویب در شورای عالی بیمه و هیات دولت
وی با بیان اینکه طرح مراقبت در منزل باید در آیین نامه های بیمه همگانی تعریف شود، گفت: تا زمانی که تعریف این خدمات را در قالب خدمات پرستاری قابل ارائه پذیرفته شده توسط بیمه ها و تصویب شده در شورای عالی بیمه و هیات دولت نداشته باشیم اجرای طرح به صورت گسترده محقق نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح مراقبت در منزل در حال اجرا است اما چون از حمایت بیمه ای قابل توجهی برخوردار نیست بنابراین اهداف مهم آن به درستی تحقق نمی یابد و موفقیت آمیز نخواهد بود در این رابطه می طلبد وزارت بهداشت تدبیر مناسبی را اتخاذ کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: