کد خبر: ۲۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 20
سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد اما استفاده از آن راههای درست و نادرست دارد و راههای نادرست استفاده از سرکه سیب می‌تواند واقعا خطرناک و ناسالم باشد
شفاآنلاین> سلامت> سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد اما استفاده از آن راههای درست و نادرست دارد و راههای نادرست استفاده از سرکه سیب می‌تواند واقعا خطرناک و ناسالم باشد.

آن را خالی می‌نوشید

به گزارش شفاآنلاین: سرکه سیب این روزها شهرت و مصرف زیادی پیدا کرده است چون فواید شگفت انگیزی دارد؛ از کمک به کاهش وزن گرفته تا تقویت سلامت قلب. از سویی دیگر طعم ناخوشایندی دارد و به همین دلیل خیلی‌ها ترجیح می‌دهند آن را فورا سر بکشند، یعنی سرکه سیب خالی در یک جرعه! و سپس چیزی می‌‌خورند تا طعم تلخ و تند آن را بپوشانند.


اگر شما هم سرکه سیب را با این روش می‌خورید، خوب است بدانید که سرکه سیب بیشتر برای‌تان مضر است تا مفید. سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن می‌تواند به مری و معده آسیب بزند. همیشه سرکه سیب را با مایع دیگری رقیق کنید. آب، بهترین رقیق کننده برای سرکه سیب است.رقیق کردن سرکه سیب نه تنها از گلو و معده‌تان محافظت می‌کند بلکه طعم آن را خوشایندتر نیز می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند سرکه سیب و آب را به نسبت یک به ده ترکیب کنید.

فورا بعد از غذا سرکه سیب می‌نوشید

اگر عادت دارید فورا بعد از صرف غذا سرکه سیب بنوشید باید عادت‌تان را تغییر دهید. نوشیدن سرکه سیب با معده خالی بهترین راه برای بیشترین استفاده از خواص آن است. بعضی از غذاهایی که می‌خورید می‌تواند از خواص سرکه سیب کم کند؛ نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا نیز توانایی آن برای گوارش غذا را تقویت خواهد کرد. کارشناسان توصیه می‌کنند بعد از نوشیدن سرکه سیب، حداقل 20 دقیقه صبر کنید و سپس چیزی بخورید تا سرکه سیب فرصتی برای هضم داشته باشد. یا اینکه می‌توانید سرکه سیب را همراه با غذا میل کنید.

 آن را بو می‌کشید

سرکه سیب خوب و با کیفیت برای گوارش و قلب‌تان خوب است اما می‌تواند به ریه‌های‌تان آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل باید مراقب باشید که هنگام نوشیدن سرکه سیب، آن را بو نکشید. بو کشیدن سرکه سیب می‌تواند احساس سوزش در ریه‌ها ایجاد کند.

 

آن را با لیوان می‌نوشید

سرکه سیب حتی وقتی که رقیق می‌شود همچنان بینهایت اسیدی است و می‌تواند به مینای دندان آسیب بزند.

 برای پیشگیری از آسیب سرکه به دندان‌ها، آن را با لیوان ننوشید و از نی نوشیدنی استفاده کنید (حتی وقتی که کاملا رقیق شده)، تا کمترین تماس را با دندان‌های‌تان داشته باشد. ضمنا دست کم تا 30 دقیقه بعد از نوشیدن سرکه سیب، مسواک نزنید.

در مصرفش زیاده روی می‌کنید

این که سرکه سیب برای‌تان مفید است دلیل نمی‌شود هر چه بیشتر مصرف کنید بهتر باشد. در مصرف سرکه سیب نیز درست مانند هر چیز دیگری باید اعتدال را رعایت کنید. مخصوصا اگر تازه شروع به خوردن سرکه سیب کرده‌اید باید با مقدار کمی شروع کنید تا به آن عادت کنید. این کار کمک‌تان می‌کند واکنش بدن‌تان را نسبت به آن بسنجید.

 

اگر سرکه سیب، معده‌تان را ناراحت می‌کند یا احساس سوزش معده می‌کنید، از مقدار مصرفی‌تان کم کنید تا عوارض آن برطرف شود. حتی اگر سرکه سیب هیچ احساس ناراحتی برای‌تان ایجاد نمی‌کند و کاملا هم رقیقش می‌کنید باز هم نباید بیش از دو قاشق غذاخوری در یک زمان مصرف کنید.

پیش از خواب آن را می‌نوشید

هر چند نوشیدن سرکه سیب پیش از غذا ایده‌ی خوبیست اما مصرف آن دقیقا قبل از خواب درست نیست. نوشیدن سرکه سیب پیش از خواب خوب نیست زیرا این احتمال وجود دارد که وقتی دراز کشیده‌اید به مری برگردد.

سرکه سیب رقیق شده هم می‌تواند به مری آسیب بزند. سرکه سیب را هر زمانی از روز که می‌نوشید حداقل 30 دقیقه نشسته یا ایستاده بمانید تا مطمئن شوید ریفلاکس ایجاد نمی‌شود. با وجود اینکه هلیکوباکتر پیلوری دارید باز هم سرکه سیب می‌نوشید. درست است که سرکه سیب می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک کند اما برخی از مشکلات معده ممکن است با این ماده‌ی اسیدی بدتر شوند. مثلا اگر هلیکوباکتر پیلوری داشته باشید، سرکه سیب می‌تواند معده را تحریک کند. اگر تردید دارید که سرکه سیب مصرف کنید یا نه، پیش از تصمیم گیری با پزشک مشورت کنید.

 آن را مستقیما به پوست‌تان می‌زنید

نوشیدن سرکه سیب تنها راه بهره بردن از فواید آن نیست. شما می‌توانید از این ماده‌ی فوق العاده مفید برای برطرف کردن آکنه و شوره سر، تسکین آفتاب سوختگی و ... استفاده کنید. اما باید آن را درست به کار ببرید. از سرکه سیب چه برای روشن کردن رنگ پوست استفاده کنید، چه برای برطرف کردن جوش‌ها و یا برای درمان عفونت، حتما باید آن را رقیق کرده و تماس مستقیم آن با پوست را به حداقل برسانید.

تماس طولانی مدت با سرکه سیب می‌تواند سلول‌های پوست را بکُشد و آن را فرسوده کند و حتی در موارد شدیدتر، چیزی شبیه سوختگی با مواد شیمیایی به جا بگذارد. سرکه سیب و آب را به نسبت یک به هشت یا ده با هم ترکیب کنید. خبر فوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: