کد خبر: ۲۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 20
براى درمان پنومونى آنتى بيوتيک تجويز می‌شود؛ این بیماری معمولاً در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسم‌ها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خودایمنی رخ می‌دهد
شفاآنلاین> سلامت> على ارغوانى پزشک عمومی به  سوالات شما در زمینه «عفونت ويروسى» پاسخ داده است.

به گزارش شفاآنلاین، سوال: حدود سه سال پیش ناگهان دچارسرفه‌های مداوم و درد کلی اعضای بدن شدم، به دکتر مراجعه کردم گفتند پنومونی دارم و۲هفته بستری شدم؛ بعد از آن بهتر شدم ولی همچنان سرفه می‌کنم، و قسمت بالای قلبم هم درد می‌گیرد، مخصوصا وقتی روی شانه سمت چپ می‌خوابم. درضمن ریه‌هام وقتی که اسفند دود می‌کنند، اذیت می‌شود و نفس تنگی می‌گیرم، گاه گاهی خون دماغ هم می‌شوم و فشار دیاستول هم بالاست، علت آن چیست؟

جواب: براى درمان پنومونى آنتى بيوتيک تجويز می‌شود؛ این بیماری معمولاً در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسم‌ها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خودایمنی رخ می‌دهد.

سوال: عفونت چقدر در بدن می‌ماند و درمان آن چقدر طول می‌كشد؟

جواب: بستگى به نوع آن دارد.

علت اصلى سرفه چيست؟

سوال: ٢ سال است دچار عفونت شديد ريه شده‌ام، گاهی سيگار می‌كشم، سرفه خلط دار دارم، علت آن چيست؟

جواب: علت اصلى همان سيگار كشيدن است.

سوال: سرماخوردگی هم يک نوع ويروس است، حال برای اينكه دچار اين ويروس نشويم چه كنيم؟

جواب: بايد سيستم ايمنى بدن خود را قوى كنيد.

سوال:عفونت در بدن چه نشانه‌هايی دارد؟

جواب: هنگامی که باکتری وارد بدن می‌شود، شروع به تکثیر، رشد و ایجاد عفونت می‌کند؛ اصلی‌ترین نشانه‌هاى عفونت گلودرد، گوش درد یا سوزش ادرار است.

سوال: مردی 65 ساله هستم و از حدود 27 سال پیش تا کنون دچار بیماری پسوریازیس هستم، حدود چند سالی است که داروی اصلی من برای این بیماری، قرص است که بصورت هفتگی 6 عدد مصرف می‌کنم، یکی از عوارض این قرص‌ها کم خونی است ولی مدتی است که کم خونی من خیلی زیاد شده ، به چند پزشک متخصص مراجعه کردم که آخرین آنها دکتر متخصص خون بود که چند آزمایش برايم نوشت از جمله آزمایش مغز استخوان که همگی آزمایش‌ها منفی بوده ولی همچنان دچار کم خونی هستم ؛ باید چه کار کنم؟

جواب: برای جبران كم خونى حتما قرص آهن مصرف كنيد.
تفاوت ويروس و باكترى

سوال: عفونت ویروسی با باکتری چه فرقی دارد؟

جواب: ویروس‌ها موجودات ریزی هستند كه تفاوتی اساسی با باکتری‌ها دارند. این موجودات برای ادامه حیات باید در بدن فرد ديگرى رشد و تکثیر کنند به همين دليل زمانى كه این فرد سرفه می‌كند فرد ديگر سرما مى‌خورد.

سوال: حدود یک ماه است که به پزشک مراجعه کرده‌ام، سرماخوردگی به همراه عفونت شدید ريه دارم؛ باتوجه به استفاده از پنی‌سیلین و چندین بارتزریق آمپول‌های تجویز پزشک هنوز خوب نشده‌ام، راه حل چیست؟

جواب: مصرف آنتى بيوتيک و تكميل درمان مهم است، همچنين حتما از ماسک استفاده كنيد.

سوال: چند روز است كه سرفه‌های شدیدی دارم و دکتر گفت اين سرفه‌ها ویروسی هستند، براى درمان بايد چه كار كنم؟

جواب: حتما بايد از ماسک استفاده كنيد، مصرف مايعات در درمان موثر است. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: