کد خبر: ۲۱۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 21
هر کدام از نواحی مختلف بدن ما نسبت به هورمون های زنانه و مردانه ( استروژن و تستسترون ) واکنش متفاوتی نشان می دهند . این موضوع امری طبیعی است که در بدن زنان مقدار کمی هورمون تستسترون وجود داشته باشد
موهای زائد یا پرمویی یا هیرسوتیسم :
شفا آنلاین>سلامت>هیرسوتیسم یا پرمویی<Hairdryer> یکی از مشکلات شایع و آزار دهنده است که در آن میزان رشد موهای بدن شخص بیش از اندازه است . 10 تا 5 % از زنان بالغ به این مشکل مبتلا می شوند . در این حالت موهای ضخیم و تیره رنگی در نواحی پشت لب ، چانه ، سینه و کمر به جای موهای نازک و کمرنگی که اغلب به عنوان پرز شناخته می شود رشد می کند . هر چند این مشکل می تواند برای شخص آزار دهنده باشد اما معمولا به خوبی به روش های درمانی پاسخ می دهد و برطرف می شود .

به گزارش شفا آنلاین:مشکل پرمویی یا هیرسوتیسم با یکی از شرایطی که نام می بریم همراه است .

پر مو شدن ظرف مدت کوتاه و به سرعت (ظرف یک تا دو سال ) یا پر مو شدن قبل از بلوغ .
پر مویی همراه با اختلالات قاعدگی
پر مویی همراه با علائم نشان دهنده بالا بودن اندروژن در بدن ، مانند نازک شدن موهای سر ، طاسی و کلفت شدن صدا
پر مویی همراه با چاقی یا دیابت

علت پرمویی چیست ؟
هر کدام از نواحی مختلف بدن ما نسبت به هورمون های زنانه و مردانه ( استروژن و تستسترون ) واکنش متفاوتی نشان می دهند . این موضوع امری طبیعی است که در بدن زنان مقدار کمی هورمون تستسترون وجود داشته باشد . اما در مواقعی به علت ابتلا به برخی بیماری ها یا مشکلات مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک ، بدن شخص دچار عدم تعادل هورمونی می شود و میزان تستسترون بیشتری در بدن او تولید شده و در نتیجه الگوی رشد موهای او بیشتر مشابه مردان می شود .

علائم و نشانه های پرمویی چیست ؟
در صورتی که تغییری در بافت و نحوه توزیع موها و رشد آنها ایجاد شود باید نسبت به مشکل پرمویی یا هیرسوتیسم مشکوک بود . مناطقی از بدن که در این حالت درگیر می شوند . عبارتند از سینه ، بازوها ، کمر و صورت . موهای این نواحی معمولا ضخیم تر و تیره تر از موهای معمولی هستند . این مشکل معمولا با علائم دیگری مانند چرب شدن پوست ، جوش زدن ، چرب شدن موها و گاهی ابتلا به طاسی با الگوی مردانه همراه است .

پر مویی چقدر شایع است ؟
این مشکل بسیار شایع است اما میزان و شدن آن در افراد مختلف متفاوت است . همچنین شدت و میزان رشد موهای بدن در نژادهای مختلف فرق می کند و از اینکه از چه حدی به بعد رشد موها به عنوان هیرسوتیسم شناخته می شود به نژاد شخص و حتی دیدگاه فرهنگی او بستگی دارد .

آیا پرمویی یک مشکل ارثی است ؟
عوامل ژنتیکی برمبنای اینکه تا چه میزان پوست شخص نسبت به هورمون های جنسی واکنش نشان می دهد ، موثر هشتند . 95% از افراد مبتلا به پرمویی دچار PCO یا سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند و این در حالی است که نیمی از این افراد دارای زمینه های خانوادگی و ارثی به این بیماری مبتلا هستند .

عوارض پر مویی
افراد مبتلا به هیرسوتیسم از عوارض روحی و روانی ناشی از احساس ناخوشایند رنج می برند .
سایر عوارض ناشی از پر مویی می تواند مربوط به بیماری زمینه ای باشد که موجب این بیماری مزمن شده است .

روش های درمان پرمویی
حال باید دید که برای درمان این بیماری چه اقداماتی می توان انجام داد .
اولین قدم در درمان پر مویی می تواند کم کردن وزن بدن باشد . در صورتیکه فردی اضافه وزن داشته باشد در صورت کم کردن 5% از وزن بدنش باعث کم شدن سطح آندروژن یا ( هورمون مردانه ) در بدنش می شود . که این مسئله به درمان کمک زیادی می کند .
یکی دیگر از مواردی که با افزایش سن موهای زائد بدن زیاد می شود ، یائسگی زنان است که هورمون های جنسی زنانه کاهش و هورمونهای مردانه افزایش می یابند .

که همه این موارد می متواند ناراحتی روحی فراوانی برای بیماران ایجاد کند 

پزشک آنلاین
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
سلام من ۶ جلسه لیزر رفتم از جلسه دوم متوجه لکه های قهوه ای کمرنگ روی دهانه واژنم شدم به اپراتور لیزر نشون دادم گفت از لیزر نیس من فکر کردم بخاطر اینه ک قرص کنتراسمین مصرف میکنم ولی بعد از قطع مصرف لکه ها نرفت الان ۶ ماه گذشته لکه ها هم پر رنگ تر شدن هم کمی حالت برحسته گرفتن تقریبا ۷ تان مثل خال شدن مراجعه کردم دکتر زنان گفت احتمالا یا از لیزره یا زگیل تناسلی جواب درستی بهم نمیدن امکانش هست شما بتونین کمکم کنین علت این لکه ها چیه
مدیر پایگاه

دکتر فرشته
دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری




سلام اگر برجسته و مثل خال میمونه احتمالا زگیل است و اگر نمونه برداری کنید ویا آزمایش  اچ پی وی انجام دهید مشخص می شود

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: