کد خبر: ۲۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 20
بدن انسان در واقع یک ماشین شگفت انگیز است که با شرایط سخت و استرس زا خود را مطابقت می دهد. از جمله این شرایط می توان وضعیتهای نامناسب بدن ، حرکات و فعالیتهای غیر معمول و حتی یک زندگی بی تحرک را مثال زد
شفا آنلاین>سلامت>می توان از ایجاد دردهای کمری با انجام روشهای برنامه ریزی شده پیشگیری نمود و همواره از بدنی سالم برخوردار بود

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس خبرگزاری Healthdaynews توصیه گردید تا با بکار بردن ده روش ذیل از ایجاد کمردردهای طاقت فرسا پیشگیری نمود.

بدن انسان در واقع یک ماشین شگفت انگیز است که با شرایط سخت و استرس زا خود را مطابقت می دهد. از جمله این شرایط می توان وضعیتهای نامناسب بدن ، حرکات و فعالیتهای غیر معمول و حتی یک زندگی بی تحرک را مثال زد.

قابل ذکر است که دردهای کمری بعد از سرماخوردگی به عنوان دومین علت شایع برای ترک کارهای روزمره یا اداری می باشد. بر اساس گزارشی 80% امریکایی های میان سال کمردرد را در زندگی خود تجربه می کنند و هزینه ای بالغ بر 24 بیلیون دلار صرف درمان و بی تحرکی آنها در سال تخمین زده می شود.

لذا ده روش ذیل جهت تخفیف دردهای کمری توصیه می گردد:

کمردرد

    نحوه ایجاد استرس بر بدن خود را مشخص نمایید برای مثال اگر وضعیت نشستن شما نامناسب است آنرا اصلاح کنید، اگر عضلات کمری شما ضعیفند آنها را با ورزش مناسب قوی کنید و اگر بار زیادی را هر روز حمل می کنید بهتر است از سبدهای چرخدار استفاده نمایید.

    قدرت حرکتی عضلات خود را افزایش دهید: با روشهایی مثل یوگا ، شنا و یا نرمشهای منظم .

    ورزشهایی که تمام عضلات بدن بخصوص ناحیه شکم ، پشت، لگن و شانه ها و پاها را قوی می کند سبب می گردد تا از قوز کردن و یا گرفتن وضعیتهای نامناسب خودداری نمایید.

    ورزشهای ایروبیک انجام دهید مثل راه رفتن و شناکردن و دویدن برای حداقل 20 دقیقه سه بار در هفته ، این ورزشها سبب افزایش تحمل سیستم گردش خون و عروق و نیز بهبود جریان خون در ناحیه ستون فقرات می گردد.

    نحوه درست نشستن یا وضعیت درست بدن خود را تمرین کنید. هرگز به مدت طولانی ننشینید.هر ‘15 تا ’30 بلند  شده و راه برویدو در صورت امکان حرکات کششی انجام دهید.حتی در حالت نشسته هم سعی کنید زاویه بین ران و زانو را در یک راستا قرار دهید و از صندلی هایی استفاده کنید که حمایت کافی از ناحیه کمر شما رامی نماید.

    زمانیکه می ایستید، سر خود را بالا نگه داشته ، قفسه سینه را بیرون دهید، شانه ها راست و مستقیم و شکم خود را سفت نمایید. هرگز در مدت طولانی در یک وضعیت ثابت نایستید و همچنین در هل دادن یا کشیدن چیزی سنگین از پاهای خود استفاده کنید نه از کمر خود.

    موقع خواب از تشک تقریباً سفت یا تشکهایی که حالت ارتجاعی آن سبب فرو رفتن بیش از حد آن نشده باشد استفاده کنید. در واقع حالت طبیعی ستون فقرات شما حفظ شود.

    قبل از انجام هر فعالیت یا ورزش بدن خود را گرم کنید تا از افزایش ریسک صدمه به بدن جلوگیری نمایید.

    از یک سبک زندگی پرتحرک و سالم پیروی نمایید چرا که چاقی و سیگار ریسک ایجاد دردهای کمری را افزایش می دهد.

    از روش صحیح بلند کردن اجسام پیروی نمایید. زمانیکه چیزی را که از ناحیه کمر شما پایینتر قرار گرفته را می خواهید بلند کنید به طور مختصری بر روی آن خم شوید و شکم خود را سفت کرده و تا حد امکان صاف نگه دارید و هرگز بر روی جسم کاملاً خمیده نگردید.هرگز اجسام را با یک طرف بدن حمل نکنید.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: