کد خبر: ۲۱۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 18
سازمان گزارشگران بدون مرز این آمار را نگران کننده توصیف و تاکید کرد که امنیت خبرنگاران و گزارشگران در ماموریت های کاری بخصوص در مناطق درگیر باید بیش از پیش جدی تلقی شود
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>بر اساس اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۰ خبرنگار در حین انجام فعالیت شغلی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شفاآنلاین: سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۸۰ خبرنگار و گزارشگر حین انجام فعالیت های شغلی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده نیمی از این خبرنگاران<reporters> در مناقشات و حوادث کشورهای افغانستان، سوریه، مکزیک، یمن و هند جان خود را از دست داده اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز این آمار را نگران کننده توصیف و تاکید کرد که امنیت خبرنگاران و گزارشگران در ماموریت های کاری بخصوص در مناطق درگیر باید بیش از پیش جدی تلقی شود.

در ادامه گزارش منتشر شده به خبرنگاران و گزارشگران زندانی در کشورهای مصر، ترکیه، چین و عربستان اشاره و خاطرنشان شده که آزادی بیان هنوز در بسیاری از کشورها با موانع زیادی روبرو است که جای تامل دارد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: