کد خبر: ۲۱۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 16
متأسفانه آمار‌ها حاکی از حقیقتی تلخ است. به‌گونه‌ای که سالانه حدود 95 تا 100 هزار نفر به جمع مبتلایان به انواع سرطان‌ها می‌پیوندند و از این تعداد حدود 30 تا 35 هزار نفر هم جان خود را از دست می‌دهند
شفاآنلاین>سلامت> نزدیک به۵۰۰ هزار نفر در ایران با سرطان زندگى می‌کنند. این درحالی است که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا 15 سال دیگر تعداد مبتلایان جدید به سرطان در کشورمان به دو برابر خواهد رسید.

به‌گزارش شفاآنلاین، دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی می‌گوید: متأسفانه آمار‌ها حاکی از حقیقتی تلخ است. به‌گونه‌ای که سالانه حدود 95 تا 100 هزار نفر به جمع مبتلایان به انواع سرطان‌ها (Cancers)می‌پیوندند و از این تعداد حدود 30 تا 35 هزار نفر هم جان خود را از دست می‌دهند. این درحالی است که این افراد می‌توانند با استفاده از مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

دکتر حسین فودازی، خاطرنشان می‌کند: افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری دو دلیل مهم دارد. نخست بالا رفتن هرم سنی جمعیت در کشور و حرکت از جوانی به سمت میانسالى و دوم، مجموعه مشکلات ناشى از آلودگی‌هاى زیست‌محیطی، تغذیه و سبک زندگی ناسالم. بنابراین می‌توان گفت اصلاح سبک زندگی و گرایش به زندگی سالم مهم‌ترین گام در پیشگیری از بروز این بیماری است.

وی توصیه می‌کند: افراد در سنین مختلف باید در صورت مواجهه با هرگونه توده قابل لمس در بدن، خونریزی در مدفوع، کاهش وزن(Weight Loss)شدید و سرفه هاى بی‌دلیلی که بیش از دو هفته طول بکشد، حتماً به پزشک مراجعه کنند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. چرا که در صورت تشخیص بموقع و زودهنگام سرطان شانس کنترل و درمان سرطان بسیار زیاد است.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: