کد خبر: ۲۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 15
هزینه ذخیره سازی هر نمونه خون بند ناف 3 میلیون و 200 هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است
شفاآنلاین>سلامت> از ابتدای سال 95تاکنون 350 نمونه خون بند ناف نوزاد در آن ذخیره سازی شده است.

به گزارش  شفاآنلاین، بهنامیان مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان گفت: هزینه ذخیره سازی هر نمونه خون بند ناف 3 میلیون و 200 هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است.

وی افزود : سلول بنیادی توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند. والدین برای ثبت نام باید از هفته 36 بارداری به نمایندگی بانک خون بند ناف استان مراجعه کنند.

بهنامیان گفت :  از آغاز راه اندازی این بانک هر سال حداقل 20 درصد افزایش درخواست ذخیره سازی و ثبت نام داریم و امسال هم از ابتدای سال حدود 150 نمونه در بانک خون بند ناف استان جمع آوری و ذخیره شده است.

مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان افزود : دفتر نمایندگی خراسان جنوبی در تمام بیمارستانهای (Hospitals)دولتی و خصوصی شهر یک یا دو کارشناس خونگیر به طور جداگانه اقدام به خونگیری می کنند و دفتر در این مدت اقدام به خونگیری در شهرهای دیگر استان نیز کرده که به خصوص در شهرستان فردوس و طبس و سرایان تعداد زیادی قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و غنی از سلول‌های بنیادی است گفت: بیماریهایی از جمله کم خونی، لوسمی، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، آلزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته های قلبی و مغزی، بیماری های (Diseases)کبدی و دیستروفی عضلانی با سلول های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: