کد خبر: ۲۱۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 15
همانطور که به طور مکرر اعلام کرده‌ایم، نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان از نظر قانونی هیچ الزامی‌ وجود ندارد اما توصیه می‌کنیم با توجه به نصب آسان آن جامعه پزشکی از این کار دریغ نکنند
شفاآنلاین>سلامت> حریرچی گفت: مراکز درمانی که به بخش خصوصی داده می‌شود ارائه خدمات با تعرفه‌ای بین دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی‌ سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار کرد: همانطور که به طور مکرر اعلام کرده‌ایم، نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان از نظر قانونی هیچ الزامی‌ وجود ندارد اما توصیه می‌کنیم با توجه به نصب آسان آن جامعه پزشکی از این کار دریغ نکنند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس، طرحی را در مجلس با هدف قانونی کردن نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان(physicians) مطرح کرده‌اند و وزارت بهداشت در حال حاضر به عنوان سیاست‌گذار و دستگاه نظارتی هنوز هیچ ابلاغیه‌ای تحت عنوان مصوبه مجلس در این خصوص دریافت نکرده اما با توجه به اینکه حمل پول برای مردم سخت است و معمولا بانک‌ها در ساعات عصر تعطیل است، از جامعه پزشکان درخواست می‌کنیم در مطب‌هایشان کارت‌خوان نصب کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تعدادی از مجوزهایی که مربوط به حوزه بهداشت و درمان است با هدف مشارکت بیشتر بخش خصوصی واگذار می شود و مراکز درمانی که به بخش خصوصی داده می شود، ارائه خدمات با تعرفه‌ای بین دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

حریرچی‌ بیان کرد: فراخوان اعطای مجوزهای موجود به بخش خصوصی در آخر سال گذشته داده شده و این اعطای مجوز برای ساخت مراکز درمانی در 10 نقطه است.

وی گفت: بخش خصوصی استقبال خوبی از پروژه های حوزه بهداشت و درمان(cure) به ویژه در بخش دیالیز داشته است اما در ادامه به دلیل برخی مسائل این استقبال به خوبی پیش نرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: یکی از پروژه‌هایی که مجوزش‌ به بخش خصوصی داده می‌شود، پروانه ساخت بیمارستان 600 تخت خوابی است و این کار با هدف رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی کشور انجام می‌شود.

حریرچی‌ یادآوری کرد: در حال حاضر میزان تخت‌های بیمارستانی 1.6 به ازاء هر هزار نفر جمعیت است و با توجه به اینکه پس از طرح تحول تعداد تخت‌های بیمارستانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است اما هنوز از نظر تعداد تخت بیمارستانی از سطح ایده‌آل فاصله داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: