کد خبر: ۲۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد که این سازمان با ظرفیت بیش از ۲.۵ میلیون تنی انبارهای خود در کشور آماده تنظیم و کنترل بازار محصولات کشاورزی از جمله میوه برای شب یلدا و دیگر ایام به نفع مردم و تولیدکنندگان است
شفاآنلاین> اجتماعی> رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد که این سازمان با ظرفیت بیش از ۲.۵ میلیون تنی انبارهای خود در کشور آماده تنظیم و کنترل بازار محصولات کشاورزی از جمله میوه برای شب یلدا و دیگر ایام به نفع مردم و تولیدکنندگان است.

به گزارش شفاآنلاین، در حالیکه در آستانه شب یلدا قرار داریم بسیاری از محصولات کشاورزی به ویژه میوه و خشکبار با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده است و حسین شیرزاد - رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی - در حاشیه نمایشگاه افتتاح نمایشگاه محصولات ارگانیک در بوستان گفت‌وگو، اظهار کرد: این سازمان همان گونه که وقتی تولیدکنندگان در حال زیان دیدن هستند به بازار ورود کرده و قیمت‌ها را به نفع تولیدکنندگان کنترل می‌کند ظرفیت انبارداری بیش از دو و نیم میلیون تنی در کشور دارد و هر زمانی که قیمت محصول کشاورزی از جمله میوه و ... بالاتر از نرخ منطقی برود نقش تنظیم بازاری خود را به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایفا می‌کند.

همانگونه که طی ماه‌های گذشته این کار را برای سیب زمینی و پیاز انجام دادیم و موجودی خود را به بازار تزریق کردیم.

وی درباره عرضه زعفران در بورس کالا اینگونه توضیح داد که سازمان تعاون روستایی در سال گذشته با خرید ۶۸ تن زعفران به بازار ورود پیدا کرد و این محصول را از کشاورزان به عنوان خرید توافقی تحویل گرفت.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: پس از خرید زعفران برای نخستین بار این محصول را وارد بازار بورس کردیم و کارگزاران و بازارسازها را درگیر این محصول کردیم و هم اکنون نیز بازه قیمتی این محصول بین کیلویی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

شیرزاد ادامه داد: در حال حاضر زعفران قیمت بسیار خوبی دارد و حدودا چهار اتحادیه ملی در این بازار حضور دارند و توانسته‌اند قیمت آن را توازن نسبی ببخشند.

وی تاکید کرد: همچنان به صورت گسترده اتحادیه‌های بخش خصوصی در بازار زعفران حضور و فعالیت دارند، اما هر وقت تشخیص دهیم بازار و قیمت زعفران به زیان تولیدکنندگان دچار ضعف شده است به این بازار ورود پیدا خواهیم کرد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: