کد خبر: ۲۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
نگرانیم اگر اقدام اساسی صورت نگیرد، شاهد افزایش تلفات حوادث رانندگی باشیم
شفاآنلاین> اجتماعی> ایوب سلیمانی: نگرانیم اگر اقدام اساسی صورت نگیرد، شاهد افزایش تلفات حوادث رانندگی باشیم

به گزارش شفاآنلاین: جانشین فرمانده ناجا از عواملی که سبب توقف روند کاهشی آمار حوادث رانندگی شد، انتقاد کرد.

سردار ایوب سلیمانی در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ افزود با اشاره به این که از سال ۸۵ تا سال گذشته پلیس موفق شد تلفات حوادث رانندگی را کاهش دهد افزود: در این مدت شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسید که این آمار کاهش ۴۵ درصدی در شمار کشته‌ها را نشان می‌دهد. این کاهش تلفات در حالی رخ داده است که شمار خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های کشور و تعداد رانندگان و طول راه‌های ما افزایش داشته است.

وی در خصوص دلایل توقف روند کاهشی آمار تلفات رانندگی گفت‌: متاسفانه به دلیل عدم توسعه الزامات مورد نیاز در جاده‌ها، عدم هماهنگی سازمان‌ها و کیفیت خودرو‌ها روند کاهشی آمار حوادث رانندگی متوقف شد و نگرانیم اگر اقدامی جدی و اساسی صورت نگیرد، دوباره شاهد افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی باشیم.

جانشین فرمانده ناجا به برنامه ششم توسعه اشاره و تاکید کرد: بر اساس این برنامه دولت موظف شده است تلفات جاده‌ای را ۳۰ درصد در طول برنامه کاهش دهد و این امر مورد تاکید تمامی مسئولان و مقامات کشور نیز قرار دارد.

وی با بیان این که طبق پیش‌بینی‌ها امسال زمستان سختی برای تردد در جاده‌ها پیش رو خواهیم داشت خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توان‌مان استفاده کنیم. خوشبختانه بالغ بر ۵۶ هزار تیم از سوی دستگاه‌های مختلف در طرح زمستانی حضور دارند و همگی برای کاهش تصادفات و تلفات تلاش می‌کنند، اما شهروندان نیز باید به حقوق و وظایف خود آشنا باشند تا بتوان آمار حوادث را کاهش داد. پارسینه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: