کد خبر: ۲۱۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
گشتی در مدارس و نظام آموزشی دور دنیا اطلاعات و ایده‌های نو برای تحصیل و فعالیت در این حوزه را القا می‌کند
شفاآنلاین> اجتماعی> بحث‌های بسیاری درباره تاثیر معماری در یادگیری وجود دارد و مطالعات نشان داده‌اند که دانش آموزان در محیط‌های دارای نور کافی طبیعی و فضای مناسبی از نظر آزمون‌های ریاضی و روخوانی و سایر آزمون‌های استاندارد، عملکرد بهتری دارند.

 به گزارش شفاآنلاین: روش‌های تدریس به روز فقط به پداگوژی محدود نمی‌شوند بلکه ساختمان‌های مدرن مدارس و طرح‌های آموزشی به روز و معماری سازگار با محیط زیست هم در این فرایند نقش دارند؛ در ادامه چندین مدرسه با ساختمان مدرن را که به پداگوژی هم اهمیت داده‌اند؛ بررسی می‌کنیم.



آکادمی لیورپول شمالی - لیورپول، انگلستان

آکادمی شمالی لیورپول در انگلستان یک دبیرستان است که بر ریاضیات، کسب و کار، محاسبات و سرمایه گذاری تمرکز دارد.

معماری آن به ویژه ساختار منحنی قابل توجهی در مرکز آن برجسته است، همچنین دارای نور روز طبیعی و منظره‌ای از رودخانه مرسلی و کوه‌های دور ولسکی است.

به نظر می‌رسد مسئول طراحی این مدرسه در هدف خود برای ایجاد یک «بنای برجسته به یاد ماندنی» موفق شده است چرا که در سال ۲۰۰۹، آکادمی شمال لیورپول شامل ۱۲ آزمایشگاه علمی، استودیو‌های هنری، مرکز مهندسی موتورسیکلت، استودیو‌های ضبط و یک تئاتر شد؛ این آکادمی به عنوان مدارس برتر در کل انگلستان شناخته می‌شود.



دبیرستان هوانوردی در فرانسه

این ساختمان باور نکردنی علمی تخیلی در نزدیکی Poitiers در منطقه غرب و مرکز فرانسه واقع  است که به دبیرستان خلبانی نوآورانه شهرت دارد.

ساختار برجسته مثلثی شکل که در سال ۱۹۸۷ تکمیل شد، تنها نوعی از توجه به برنامه آموزشی و توجه به فضای آموزشی است که «همکاری بین فعالیت‌های اوقات فراغت، کار، فناوری، آموزش و آموزش و پرورش» را ایجاد می‌کند.

این ساختمان دارای دبیرستان و یک دانشگاه است و باعث تسهیل پیشرفت بدون وقفه از تحصیلات متوسطه به آموزش عالی می‌شود؛ دبیرستان خلبان نوآورانه تاکید ویژه‌ای بر ارتباطات و تکنولوژی دارد.



دبیرستان علوم فونیکس آریزونا

این محیط آموزشی برنده جایزه توسط یکی از شرکت‌های معماری طراحی شده است و در سال ۲۰۰۷ با هزینه ۱۰ میلیون دلار تکمیل شد.

این دبیرستان کاملا در ناحیه تحقیق ژنومیک شهر قرار دارد، در حالی که طراحی آن مبتنی بر برنامه آموزشی متمرکز بر دانش را به دلیل وجود فسیل‌هایی که به دیواره‌های بتنی ساختمان منتهی شده است، برجسته می‌کند.

ساختار سه طبقه شامل ۶ آزمایشگاه علمی - به علاوه یک آزمایشگاه خارجی و فضا‌های یادگیری در این دبیرستان وجود دارد و دانش آموزان پایه‌های بالاتر براساس شرایط و رشته تحصیلی خود بیشتر رشته‌هایی مانند مهندسی، بیوتکنولوژی و پزشکی قانونی را انتخاب می‌کنند؛ با این حال، یک بررسی توسط دانش آموزان نشان می‌دهد که این مدرسه با رویکرد علمی خاصی است بنابراین برای همه ایده آل نیست.



Evelyn Grace Academy - لندن، انگلستان

این ساختمان باور نکردنی در Brixton لندن جنوبی توسط معمار زهرا حدید، معمار عراقی-بریتانیا، طراحی شده است؛ و این طراحی برنده ۲۰۱۱ RIBA استرلینگ جایزه معماری - پیش از Velodrome المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

این آکادمی که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، به عنوان «بسیار تخیلی» و «هیجان انگیز» نامیده شده است که  نقش مرکزی در آموزش و پرورش دارد و این مدارس جز اولین نمونه‌هایی از معماری هستند که  تاثیر عمیقیی بر تمام کودکان در حال رشد دارد.

این محوطه کوچک به زیبایی چهار مدرسه را به یک مرکز تبدیل کرده است و دارای تقسیم‌های مختلف و زوایای فراوان و مسیر مسابقه است.

عجیب‌ترین مدارس دنیا با معماری‌های مدرن و محیط زیستی + عکس
دبیرستان رافائل آروازارنا - تنریف، اسپانیا

این ساختار زیبا ما را یاد بلوک‌های ساختمان‌های رنگارنگ می‌اندازد؛ دبیرستان رافائل آورزاارنا در نزدیکی لا اپوراتوا در جزیره تنریف در جزایر کانری اسپانیا به وسیله شرکت معماری محلی AMP Arquitectos بنا و در سال ۲۰۰۴ تکمیل شد.

گرچه ساختمان از بتن ساخته شده است، اما رنگ و بافت آن بخشی طبیعی و منظره‌ای زیبا نشان می‌دهد که با توجه به ساختمان‌های تاریخی در مناطق اطراف آرامش بخش است.



ساختمان دبیرستان پارک مینس Renfrewshire، اسکاتلند

این دبیرستان از منظره جلو مثل یک سیلندر مرکزی با بال‌های مستطیلی، فضای بصری جذابی ایجاد کرده است و ساختمان آن در ژوئیه ۲۰۱۲ تکمیل شد.

نور طبیعی داخل آن فضایی مناسب را برای یادگیری دانش آموزان فراهم کرده است. علاوه بر این، از لحاظ زیست محیطی فضایی پایدار دارد.

یکی از جنبه‌های مهم مدرسه این است که اعضای مختلف جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند و به اذعان کارکنان فضای مدرسه در روحیه کارکنان اثر مثبتی دارد و امکانات ورزشی قابل توجهی هم برای دانش آموزان و کارکنان دارد.



مدرسه بین المللی Concordia - شانگهای، چین

مدرسه بین المللی Concordia به وضوح برش افقی از منظره شهر می‌دهد،  مرکز بین المللی معماری و طراحی Perkins Eastman این مرکز را طراحی کرده است که دارای امکانات پیشرفته و سازگار با محیط زیست است.

مدرسه مساحتی برابر با ۷۶۰ متر مربع دارد و شامل ۲۰ کلاس درس، یک آزمایشگاه زبان جهانی، اتاق‌های آموزشی مختلف و چهار کلاس علمی است؛  فن آوری ژئوترمال در ساخت و ساز آن، با هدف کاهش هزینه‌های انرژی تا ۲۵ تا ۳۰ درصد اجرا شد.

سقف‌های سبز همچنین هزینه‌های گرمایشی و خنک کننده را کاهش می‌دهند، در حالی که تهویه طبیعی و نور خورشید به طراحی آگاهانه مدرسه افزوده می‌شود؛  این پروژه در سال ۲۰۱۰ پس از یک دهه برنامه ریزی، طراحی و ساخت و ساز تکمیل شد.



دبیرستان Fitzroy - ملبورن، استرالیا

دبیرستان فیتزوری در ملبورن، استرالیا مدرسه ای پرطرفدار در جامعه محسوب می‌شود و  شرکت معماری McBride چارلز رایان پس از دیدن الگو‌های مشابه در خانه‌های نزدیک و  آجری این چشم انداز را انتخاب کرد.

بخش‌هایی از داخل را می‌توان با پرده‌های بالا تقسیم کرد، در حالی که سقف تخت و قابل دسترس به نظر می‌رسد برای یادگیری در فضای باز مناسب است.

توجه ویژه به تهویه و نور طبیعی صورت گرفته است و مدرسه شامل آزمایشگاه‌های علمی، یک استودیوی درام، یک باغ آشپزخانه و یک مجموعه ورزشی است.



ساختمان جدید در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد و در سال ۲۰۱۰، جایزه Dulux Color  همچنین سالانه جایزه بخش Victorian Academy موسسه معماری استرالیا را به دست آورد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: