کد خبر: ۲۱۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
متأسفانه امروزه بیمارستان‌ها به دلیل هزینه‌های پایین تخت کافی ویژه انجام تزریق خون و گلبول‌های قرمز در اختیار بیماران تالاسمی نمی‌گذارند و بیشتر تخت‌ها را به بیماران دیگر مانند سرطانی که هزینه‌‌بر هستند، می‌گذارند
شفاآنلاین>سلامت> عرب گفت: مواد اولیه برخی از دارو‌های تالاسمی نامرغوب است و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در حوزه سلامت شده است.

به گزارش شفاآنلاین، یونس عرب مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران اظهار کرد: متأسفانه امروزه بیمارستان‌ها به دلیل هزینه‌های پایین تخت کافی ویژه انجام تزریق خون و گلبول‌های قرمز در اختیار بیماران تالاسمی نمی‌گذارند و بیشتر تخت‌ها را به بیماران دیگر مانند سرطانی که هزینه‌‌بر هستند، می‌گذارند.

وی ادامه داد: مواد اولیه داروهای داخلی بیماران تالاسمی در دوره اول، برای کسب بازارهای داخلی از نوع خوب و از کشورهای چین و هند تهیه می‌شود و بالطبع داروی تولیدی از کیفیت مطلوبی برخوردار است اما در دوره های بعدی به دلیل استفاده نکردن از مواد اولیه مرغوب، کیفیت داروی(Medication) ساخته شده تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد و از نظر کیفیت بسیار مشکل دارد.

عرب تأکید کرد: کمبود دارو به خصوص در خطه‌های شمالی و جنوبی ویژه بیماران تالاسمی وجود دارد، در این بین اینکه دارو را در کشور بسته‌بندی کنیم مسئله‌ای مهم نیست، بلکه موضوع مهم این است که دارو با کیفیت خوب به دست بیماران برسد.

کیفیت داروهای داخلی مشابه خارجی نیست

مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران اظهار کرد: کیفیت داروی داخلی مشابه خارجی نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.

وی افزود: ذکر مسائلی مانند دپوی دارو در انبار مشکلی از بیماران تالاسمی برطرف نمی‌کند و حتی در این شرایط دارویی در برخی از موارد قاچاق دارو به وسیله تعداد معدودی از داروخانه‌ها  انجام می‌شود.

عرب گفت: بیماران تالاسمی نیازمند مکانی برای انجام تزریق (Injection)خون هر 2 هفته یکبار هستند و امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اینگونه افراد را به یکدیگر ارجاع ندهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: